Resultat 1 till 17 av 17

Adsense+Skatt artikel i NyTeknik

  1. #1
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    SEO-forums Webmoney är intervjuad i NyTeknik om GoogleAdsense

    http://www.nyteknik.se/nyheter/it_te...icle351333.ece

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja det där var väl lite sent att få höra nu. Jag tycker tjejen som stog och bland blanketterna kunde ha talat om att jag inte behövde ta upp Adsense om jag inte ville

    Men skämt o sido. Trevligt med Adsense är ju att det kommer från ett annat EU land så man slipper moms-rundgången. Vad är poängen med moms mellan företag egentligen?

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Google AdSence har ingen information om att man måste deklarera inkomsten på sina siter eller informationssidor. Bor du dessutom i US ska du registrera det verkar det som... Mig veteligen redovisar inte google dessa siffror heller så ver verkar ju vara korrekt då.

    Nu är jag ju registrerad i Grekland och det ser ljust ut för min del då min revisor har kollat upp det. man kanske ta en sväng till advokaten ändå??

    Det kollar man väl innan man börjar tjäna pengar??

    Michael

  4. #4
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Google AdSence har ingen information om att man måste deklarera inkomsten på sina siter eller informationssidor. Bor du dessutom i US ska du registrera det verkar det som...

    Det kollar man väl innan man börjar tjäna pengar??

    Michael
    Instämmer till fullo!!! All inkomst ska deklareras!!! Oavsett vad man tycker om det! Sen kan jag väl tänka lite som så att småinkomster på några hundralappar i månden borde inte skatteverket lägga nått krut på!

  5. #5
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Vad är poängen med moms mellan företag egentligen?
    Mekanismen garanterar att skatten är neutral oavsett antalet transaktioner, därför är skatten synlig i hela kedjan, men betalas av slutkonsumenten, eftersom det är en konsumptions-skatt. Företagen betalar inte momsen, utan för den vidare till konsumenten.

  6. #6
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Mekanismen garanterar att skatten är neutral oavsett antalet transaktioner, därför är skatten synlig i hela kedjan, men betalas av slutkonsumenten, eftersom det är en konsumptions-skatt. Företagen betalar inte momsen, utan för den vidare till konsumenten.
    Företag betalar moms och deklarera moms!!!! Däremot så få de tillbaka utgående moms i nästa moms deklaration!

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det var ytterligare en artikel i dn igår om skattefifflet bland ehandlare. Jag tycker det är förbannat trist, delvis för att de svartmålar hela branschen som fifflare. Visst finns det säkert många aningslösa förstagångsföretagare som kommer åka på en snyting av staten, men hur många seriösa går det inte på varje fuskare som nu får försvara sig i varje samtal kring sitt yrkesval.

    Dessutom frågar jag mig själv, går pressen i statens ledband här? Det är ju rena skrämselpropagandan de kör med. Självklart kan inte statens "sökspindel xenon" hitta offshorade verksamheter ifall man inte är direkt korkad... suck.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #8
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Det var ytterligare en artikel i dn igår om skattefifflet bland ehandlare. Jag tycker det är förbannat trist, delvis för att de svartmålar hela branschen som fifflare. Visst finns det säkert många aningslösa förstagångsföretagare som kommer åka på en snyting av staten, men hur många seriösa går det inte på varje fuskare som nu får försvara sig i varje samtal kring sitt yrkesval.

    Dessutom frågar jag mig själv, går pressen i statens ledband här? Det är ju rena skrämselpropagandan de kör med. Självklart kan inte statens "sökspindel xenon" hitta offshorade verksamheter ifall man inte är direkt korkad... suck.
    Media är så äckligt kåta i att förstöra för andra!! De media belyser skapa ju alltid opinion! Det är det som är problemet med media! Kanske därför jag gärna INTE köper tex aftonbladet! För att slippa läsa allt som de ljuger ihop!

  9. #9
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    I Grekland, korruptionens europa, betalar jag inte skatt på googles adSence. jag har kollat med min revisor men ska nog ta upp det med advokaten...

    Det blir ju ändock en hacka så det kanske är bäst så..

    Michael

  10. #10
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Antar att du är skriven i grekland då? För skv vill ju tydligen ha in stålar av utlandssvenskar som är skrivna här även om de är tjänade utomlands. Now theres EU for you..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  11. #11
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Antar att du är skriven i grekland då? För skv vill ju tydligen ha in stålar av utlandssvenskar som är skrivna här även om de är tjänade utomlands. Now theres EU for you..
    Så länge du är skriven i Sverige betalar man skatt till Sverige ovasett om pengarna tjänas i Riga eller Luxemburg!

  12. #12
    Axels avatar
    Axel Axel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Google leverer inga färdiga svar på hur just du ska göra eftersom det är så stort. Däremot är det din skyldighet att kolla upp det.
    Självklart kan man låta bli att skatta och klara sig, men åker man dit är det inte roligt. Skattebrott ger mer straff än våldtäkt i sverige.

  13. #13
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Jag har en fråga när det gäller Adsense. Många pratar om Irland här, men mina ubetalningar kommer från Indien, är det så för er med, eller ska man enbart gå efter vad som står hos Google? (ang. kontoret)

  14. #14
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Varifrån utbetalningarna fysiskt kommer från saknar betydelse utan det är var företaget har sitt säte som avgör. I det här fallet är Irland det som gäller.

  15. #15
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Ja, kör inte för fult, med skatteverket. Det straffar sig i längden. Storebror sätter dig på kåken då.

    Får du pengarna till ett registrerat konto i svensk bank, bör du ta upp det som intäkt.
    Det är ju relativt enkelt att kolla upp bankkonton för skatteverket.

    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  16. #16
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Ja, kör inte för fult, med skatteverket. Det straffar sig i längden. Storebror sätter dig på kåken då.

    Får du pengarna till ett registrerat konto i svensk bank, bör du ta upp det som intäkt.
    Det är ju relativt enkelt att kolla upp bankkonton för skatteverket.

    Petter
    Nu vet jag inte om du svarade på min fråga eller om det var ngn annans Men hur som helst, det handlar inte om att smita, utan mer bokföringsmässigt jag frågade Därav frågan med Indien kontra Irland.

  17. #17
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Ok, I see.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Adsense Regler
    Av Peder Molin i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:02
  2. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  3. SEO är alltid fult! fin artikel i CS
    Av Feldon i forum Nyheter
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 16:40
  4. AdSense: Ogiltiga klick?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 17:36
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 19:22