Resultat 1 till 13 av 13

Problem med Affiliator

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jag har sedan i mars marknadsfört ett företag via Affiliator på en av mina sajter.
    Detta har genererat flera leads/dag till en relativt hög summa pengar.
    Problemet är bara att företaget tydligen måste gå in och godkänna varje leads manuellt i efterhand innan pengarna kan utbetalas, vilket de ska göra i slutet av varje månad.
    Jag undrar om någon har bra/dålig erfarenhet av Affiliator för jag har inte fått någon action på ett enda leads sedan start i mars och denna vecka har jag inte ens fått ett enda svar från Affiliator på mina frågor om vad som sker??
    Är jag blåst på pengarna?

  2. #2
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Dom är väldigt sega, det är min erfarenhet!

  3. #3
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Ibland är de långsamma, ibland är de snabba...men en del grejer kräver att företaget, vars annonser vi visar, ska vara aktiva och det kan nog vara där som en hel del proppar finns...

    Jag tror inte du behöver oroa dig...

  4. #4
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jag blir så trött...
    Det har nu gått över två veckor och jag har fortfarande inte fått någon som helst respons på mina otaliga mail till Affiliator. Jag har tagit bort deras program från sajten tills att jag fått ett svar och tidigare förtjänst utbetald. Tidigare sa de att det var kunden som inte godkänt leadsen ännu, därav inte utbetalning gjorts, men nu har det ju snart gått ytterligare en månad och fortfarande inga leads beskräftade och efter att Affiliator själv har slutat svara på frågor så vet jag inte längre om det är de eller kunden som strular.

    Vet någon här vem som driver Affiliator, om det går att kontakta dem på annat sätt än via kontaktformuläret? Telefon eller mail?
    Hade inte brytt mig om det gällde några enstakta tusenlappar, men vid de här summorna börjar man nästan fundera på att polisanmäla snart...
    Finns det ingen annan här som just nu uppleverer samma problem, för det måste säkerligen finnas fler än jag som marknadsfört samma program med dem. Eller är det bara mig de jävlas med?

  5. #5
    Emil_Ps avatar
    Emil_P Emil_P är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    10
    Vi har vårt telefonnummer ut satt på sajten, det är bara ringa om det skulle vara långa svarstider per mail. Vi har över 9000 affiliates, så under vissa perioder kan det vara väldigt hög belastning hos supporten, men prova att ringa.

    http://www.affiliator.se/kontakta-oss
    [SIZE="2"]www.snapback.se

  6. #6
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Emil_P
    Vi har vårt telefonnummer ut satt på sajten, det är bara ringa om det skulle vara långa svarstider per mail. Vi har över 9000 affiliates, så under vissa perioder kan det vara väldigt hög belastning hos supporten, men prova att ringa.

    http://www.affiliator.se/kontakta-oss
    Hej Emil och tack för ditt svar.
    Jag ser nu att kontaktuppgifterna finns på sajten då man inte är inloggad. Är man inloggad så går det endast att komma åt kontaktformuläret och jag loggad alltid in direkt så detta hade jag tyvärr inte sett tidigare.

  7. #7
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Emil_P
    Vi har vårt telefonnummer ut satt på sajten, det är bara ringa om det skulle vara långa svarstider per mail. Vi har över 9000 affiliates, så under vissa perioder kan det vara väldigt hög belastning hos supporten, men prova att ringa.

    http://www.affiliator.se/kontakta-oss

    Schysst att du skrev det här! +där!

  8. #8
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Lånakuten
    Jag har sedan i mars marknadsfört ett företag via Affiliator på en av mina sajter.
    Detta har genererat flera leads/dag till en relativt hög summa pengar.
    Problemet är bara att företaget tydligen måste gå in och godkänna varje leads manuellt i efterhand innan pengarna kan utbetalas, vilket de ska göra i slutet av varje månad.
    Jag undrar om någon har bra/dålig erfarenhet av Affiliator för jag har inte fått någon action på ett enda leads sedan start i mars och denna vecka har jag inte ens fått ett enda svar från Affiliator på mina frågor om vad som sker??
    Är jag blåst på pengarna?
    Finns det fler än jag som markadsfört detta smslåne-företag via Affiliator och ännu inte fått en krona sedan i mars? (De som är berörd vet vilket jag pratar om)
    För min del handlar det om en ganska stor summa pengar och jag är ju knappast ensam om att ha haft dem uppe via Affiliator.
    De som känner sig blåsta på stålarna kan PM:a mig så tar vi tag anmälan mot dem på egen hand, gemensamt.

  9. #9
    jimmies avatar
    jimmie jimmie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    4
    Hej,

    Fick ett tips om denna tråd.

    Jag jobbar med Affiliator, en del av er kanske känner igen mig från WN. Vi arbetar definitivt på ärendet. Vi tjänar pengar när våra affiliates tjänar pengar då vi får en procentuell del av intäkterna så vi missar även intäkter på detta.

    Ärendet är på VD-nivå där ett ultimatum har ställts till annonsören, vi hade hoppats kunna lösa detta snabbare men det har tyvärr varit svårt att lösa det under sommar då personer ej har funnits tillgängliga.

    Kan inte annat än att beklaga situationen som är allt annat än trevlig.

    MVH Jimmie

  10. #10
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    OT-fråga: jag undrar också varför ni betalar in arbetsgivaravgift m.m. trots att jag är reggad som företag?

  11. #11
    jimmies avatar
    jimmie jimmie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    4
    Hej,

    Det låter som att ditt konto inte är markerat som ett företagskonto. Starta ett supportärende så ska vi titta igenom dina uppgifter.

    MVH Jimmie

  12. #12
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ni bytte ju till företagskonto pga att jag sa till det.

    Men men, vi får se vid nästa utbetalning. Borde väl komma snart.

  13. #13
    jimmies avatar
    jimmie jimmie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    4
    Hej,

    Din senaste utbetalning är med moms vad jag kan se.

    MVH Jimmie

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Problem med inlänkar på google
    Av hofven i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 18:38
  2. Problem ang sidas storlek i olika upplösningar.
    Av lexander i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:21
  3. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  4. Problem med epost-meddelanden
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 13:25
  5. 2 problem med css meny
    Av Obbe i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 21:09