Resultat 1 till 2 av 2

Sitelinks

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Äntligen måndag, eller hur

    Jag tittade lite i GWT nu, och såg att vi har fått lite konstiga sitelinks. Vi har haft sitelinks ganska länge, och det har varit bra.
    Till exempel så tipsar den om español - domän/ES/Default.aspx vilket såklart är bra för den som letar efter information på spanska.

    Den som däremot letar efter information på danska kommer att bli besviken, då den tipsar om Dansk - domän/PT/Default.aspx, dvs den portugisiska sajten.

    Varför blir det så? Varifrån kommer rubrikerna?
    Det finns ingen intern länk till den portugisiska sajten, med länktexten Danks. Däremot finns det länkar från alla språk, till den danska sajten, med länktexten Dansk. Det står inte Dansk på något annat ställe på den portugisiska sajten heller.

  2. #2
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Fick nyligen mina första Webbplatslänkar/Sitelinks på en sajt som legat ute sen november förra året. Måste säga att de sidor som Google har lagt upp är helt obegripliga. Ord som ingen söker på, har i princip ingen trafik och speglar inte innehållet på sajten. Det kan inte finnas någon tanke bakom mina webbplatslänkar. Jag gissar att det är slumpen som har fått avgöra vilka sidor som skall få vara med.

    Förhoppningsvis så kommer Google att lägga ner lite mer kraft på att göra dem begripliga i framtiden.

    Ska undersöka saken närmare, kom på en sak när jag satt och skrev detta inlägg. Det skulle kunna vara ord som ofta finns med på sajten som helhet och att de orden ofta finns med i uppdaterat/nytt material. Det vore löjligt om Google använder slumpen för att skapa de första webbplatslänkarna, någon skum tanke måste det finnas bakom.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sitelinks - en liten analys
    Av Waldo i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 06:25
  2. Google Sitelinks generering
    Av daniel_ i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 16:42
  3. Utökade sitelinks hos Google
    Av Joacim i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 21:59
  4. Subdomäner i Google sitelinks
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 12:54
  5. Google Sitelinks vs. låg top 10 position
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 07:41