Resultat 1 till 2 av 2

Title, keywords och description

  1. #1
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Hejsan
    Många frågor på en gång.
    Vill gärna ha lite råd hur många tecken som max kan man ha inom de olika taggarna?
    Kan man köra med i stort sett samma ord i alla, eller det kanske inte är bra alls att göra.
    Jag har en hemsida med ca 300 sidor, hur mycket skall eller bör man ändra på varje tagg?
    Ge mig ett tips på hur de olika taggarna kan se ut om man använder de viktigaste orden som jag vill använda. västkusten,halland,bohuslän,kungshamn,smögen,öland ,gotland,campingplats, campingplatser,stuga,stugor,stugbyar,vandrarhem,ho tell,hotellrum,jämtland,fiskecamps,

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hej och välkommen. Du kan gå hit sedan http://www.seo-forum.se/introduktion/ och skriva några rader om dig själv.

    Men till frågan;
    I titeln omkring 60 tecken, description c:a 150, keywords 250-300.
    Att använda samma för alla sidor är inte bra, du får då troligtvis effekten att de flesta sidorna inte listas ordentligt i sökmotorn eftersom innehållet är likartad. Det bästa är individuellt utformade metataggar som speglar innehållet på själva sidan de finns på.
    I titeln placerar du det viktigaste nyckelordet, gärna först om det går samtidigt bör ju titeln vara attraktiv att klicka på det är den som garanterat alltid syns i en sökmotor (till skillnad från description).
    Tumregel ett nyckelord per titel och gärna en snärtig kort text som drar till sig intresset. I description följer du upp med en mer utförliga beskrivning där nyckelordet förekommer också.
    Men med 300 sidor har du mycket att laborera med.

    Exempel: Titel: Västkusten en plats för sömn
    Description: På västkusten finns allt du kan önska dig som campingplatser, stugbyar, mm
    Nåja jag tror du förstår principen. Se bara till att orden som förekommer i i titeln, description, keywords även förekommer på sidan och spamma inte.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-05-16 klockan 12:23.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 11:27
  2. Kan man ha 2 språk i keywords?
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:12
  3. Title på intärna länkar
    Av Kocken i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 19:04
  4. Gemener vs versaler i TITLE?
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 15:31
  5. Rolig info om Title
    Av Gustaf i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:23