Hej alla.

Jag är ny här, men har hängt en del här som icke-medlem och fått bra med hjälp genom att bara läsa (väldigt tacksam för detta).

Jag har letat igenom forumsdelarna "Domänen" och "Generella webbplatser" men kund inte hitta det jag sökte. Hänvisa mej gärna om ni har nån tråd eller länk.

Min fråga är att jag har en sida, låt oss säja att den ska sälja leksaker, och jag vill sökoptimera ordet "gosedjur". Jag låt oss säja att jag har www. leksaker .se (huvudsidan) och www. gosedjur .se (SEO-domänen). Jag vill att om nån söker på "gosedjur" att man ska man komma till www. leksaker .se/ gosedjur/. Jag har tänkt mej ett par scenarios som jag undrar över.

1. Det enklaste vore att lägga en 301:a till gosedjurs-sidan.
Men hur reagerar Google då? Sidan www. gosedjur .se är egentligen tom eftersom man skickas vidare.

2. Göra en enkel sida som man lägger in "gosedjur" i <titel>, description, keywords och en <h1>:a och sedan en länk till gosedjurs-sidan.
Detta är fult och inte roligt för en besökare. Man vill ju inte använda javascript- eller meta-redirects.

3. Krångligaste sättet rent praktiskt är att göra så att själva gosedjurs-sidan ligger på www. gosedjur .se medan alla de andra ligger på www. leksaker .se.
Känns lite fult att göra så, men tror att det skulle funka.

Har nån erfarenhet av nåt av detta? Kommentera gärna eller har ni andra förslag?

Tack på förhand!