Resultat 1 till 4 av 4

Sextestet.com - Två roliga scripts

  1. #1
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    Precis fått min F-skatt idag Behöver lite pengar till annonser och säljer därför av en kul grej jag gjorde för ett par veckor sedan.

    Det gäller sextestet.com. Där finns två stycken script, på det ena svarar du på lite frågor och får sedan fram en profil om hur ditt sexliv är. Det andra räknar ut din "fulsiffra".

    Scriptet är uppbyggt på ett gäng IF satser och i dagsläget finns 13 olika profiler man får beroende dels på "poäng" samt på hur man svarat på vissa frågor. En vanlig accessdatabas är tillkopplad för att mäta hur många gånger scripten körs. Denna behövs absolut inte för att själva scriptet ska fungera. Finns "Tipsa en vän funktion" som kör på Jmail.

    Jag säljer alltså dessa två script (domän ingår ifall den köpande är intresserad av den). De kan vara roliga att ha ifall du har någon "humorsida", portal eller liknande.Det har trillat in ungefär mellan 5-10 besökare per dag. Enda reklamen jag gjort är att posta det här i "feedback" samt på en blogg på Aftonbladet. Sedan har det sprits vidare.

    Intäkterna är inte mycket. Slängt upp en googlead men bara lyckats få upp ideela annonser (Sammanlagt 2.34$).

    Utgångspriset är 500:- Sek och Auktionen pågår fram tills 27 Maj 21.00. Bud som inkommer Efter 20.45 kommer att öka på budgivningen en kvart från det att budet inkommit.

    Som sagt F-skatt finns.

    Statistik för hur många gånger scripten körts finns på http : // www punkt btb05 punkt com/sextestet/statistik.asp
    Bud tas emot i tråden och i PM.

  2. #2
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    500 Bjudet via PM

  3. #3
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    600:- bjudet via PM

  4. #4
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    700:- bjudet vi PM

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. optimera sidan efter sökfras
    Av Magnusson i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:58