Resultat 1 till 6 av 6

Ett första försök till svenskt länkbete

  1. #1
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    När jag blev arresterad av FBI - i Sverige!

    Den här historien har flera år på nacken men jag fick höra av en journalist att det är något de skulle vilja skriva om. Har jobbat en del med att försöka skriva färgstarkt och med känslor, försökt ha en gripande överskrift osv. Synpunkter är varmt välkomna, inte minst på språket och författarskapet.

    Sedan vet jag inte riktigt vad nästa steg för att få uppmärksamhet och inlänkar kan vara. Försöka hitta relaterade blogposter på andra bloggar att kommentera och länka ifrån?
    Senast redigerat av David Olofsson den 2008-10-23 klockan 21:57.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  2. #2
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Mycket läsvärd artikel. I stycket nedan verkar det som om något har fallit bort (eller så läser jag konstigt).

    Vi skulle vänta en halvtimme i mitt rum, så jag gick upp för att och en av poliserna hoppade till ordentligt för hon trodde att jag skulle börja slåss eller försöka fly eller något.

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Tack erison... jag har rättat till det nu.

    Lustigt att man kan ändra datum på sin post på idg blogger och därigenom se till att hamna först på framsidan http://blogg.idg.se/bloggar/. Kanske man inte kan göra det i all evighet, men jag hamnade iaf i mitten som senast post efter att ha flyttat fram tiden för posten. Om det nu går att göra såhär för att hela tiden ligga som senast post så bör det nog inte missbrukas för det skulle dra åt sig uppmärksamhet.

    Fortfarande användbart att bumpa sin post ett par ggr, man kan ju alltid ha som ursäkt att den är uppdaterad eller nåt

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Hittade en bra site för att spinna vidare på link baits... en svensk motsvarighet till digg: pusha.se - http://www.pusha.se/nar-jag-blev-arr...-fbi-i-sverige

    Uppdatering: såg att det inte help oväntat finns en lista på svenska sociala n'tverk på detta forum: http://www.seo-forum.se/social-viral...-naetverk.html

    Ska läsa manualen bättre nästa gång
    Senast redigerat av David Olofsson den 2008-10-23 klockan 21:57.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Lite synd att du skickar all trafik till IDG så de tjänar pengar på dig istället för en egen blogg.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  6. #6
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jo det är väl sant. Det där är dock bara ett litet hobbyprojekt och min första svenska site. Meningen är att göra den till en så kallad "authority site" med inlänkar och hög pagerank för att sedan länka vidare till mina money maker-sidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Äldre kataloglista
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 556
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 19:11
  2. Hur jag har fått läsare till min hemsida
    Av Peter U Larsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:25
  3. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  4. Länkbete till salu
    Av Oskar Lindgren i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:01
  5. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24