Resultat 1 till 14 av 14

Varför sätter blogger.se nofollow på VISSA utlänkar?

  1. #1
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Bloggar.se har satt nofollow på alla länkar till min blogg

    Men till vissa andra bloggar har dom ingen nofollow

    Är det någon som har koll på hur dom tänker? Dom svarar ju inte på mail precis.
    Senast redigerat av Niclas Strindell den 2008-05-22 klockan 18:27.

  2. #2
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Jag har ca 50/50 från bloggarna till en av mina sajter, rätt konstigt.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag vet inte exakt vilka länkar du menar. Inte heller vet jag vilken bloggtjänst / bloggsamhälle du avser med Blogger.se.

    Generellt är emellertid mitt intryck att mindre svenska aktörer just nu är mer benägna att försöka laborera med sin interna länkning just i sådan här sociala samhällen. Bakom det ligger en missuppfattning kring hur SEO och Google fungerar misstänker jag (och som troligen delas av många här).

    Antar vi att det är Bloggar.se du avser tycker jag att det är ganska intressant och skulle gärna se att du också i övrigt ger mer exakt information.

  4. #4
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Ursäkta mig, jag menar förstås bloggar.se (jag ändrar originalposten)

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag vet inte exakt vilka länkar du menar. Inte heller vet jag vilken bloggtjänst / bloggsamhälle du avser med Blogger.se.
    Titta till exempel på bloggar.se/om/publiceringsverktyg/ - på den sidan har en del länkar nofollow och andra inte.
    Senast redigerat av Niclas Strindell den 2008-05-22 klockan 18:33.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Niclas Strindell
    Ursäkta mig, jag menar förstås bloggar.se (jag ändrar originalposten)


    Titta till exempel på bloggar.se/om/publiceringsverktyg/ - på den sidan har en del länkar nofollow och andra inte.
    Ja det var ju betydligt mer intressant än om det hade varit blogg.se.

    Tittade bara på ditt exempel men det kan inte vara en ålders fråga d.v.s. att de börjar som rel=nofollow och släpper det efter en tid? För att så att säga förskjuta tiden i en tänkt användning av Google:s gamla page ranking patent.

    Har ingen plug in för att direkt se vad som är nofollow eller inte så jag ser hellre att någon annan tittar på fler taggar.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Tittade bara på ditt exempel men det kan inte vara en ålders fråga d.v.s. att de börjar som rel=nofollow och släpper det efter en tid? För att så att säga förskjuta tiden i en tänkt användning av Google:s gamla page ranking patent.
    Grejen där är om man tänker sig strikt Google page ranking algoritm för en tjänst som den här kan det bli betydande skillnad om man lägger in en fördröjning. Du har en hastighet som länkarna går bakåt i "länk-pagination" (eller vad man nu ska kalla det).

    Den hastigheten är för populära taggar troligen redan bra mycket snabbare än för annat än väldigt intensiva bloggar. Därmed skapas då förutsättning får ranking.

    Ökar du på åldringen bättras det då på ytterligare.

    Men det fungerar inte så längre.

  7. #7
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Såhär är det:

    Använder man t.ex. sina vanliga Wordpress-taggar, som länkar internt inom bloggen eller till Technorati, så länkar bloggar.se tillbaka med nofollow. Länkar ni taggarna direkt till bloggar.se... t.ex. "Bloggar.se om: mat" så får ni en riktig länk tillbaka.

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Anton Johansson
    Såhär är det:

    Använder man t.ex. sina vanliga Wordpress-taggar, som länkar internt inom bloggen eller till Technorati, så länkar bloggar.se tillbaka med nofollow. Länkar ni taggarna direkt till bloggar.se... t.ex. "Bloggar.se om: mat" så får ni en riktig länk tillbaka.
    Fungerar det tvärtom också att Technorati tar upp Bloggar.se-taggarna?

  9. #9
    chrilles avatar
    chrille chrille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    22
    Såhär är det:

    Använder man t.ex. sina vanliga Wordpress-taggar, som länkar internt inom bloggen eller till Technorati, så länkar bloggar.se tillbaka med nofollow. Länkar ni taggarna direkt till bloggar.se... t.ex. "Bloggar.se om: mat" så får ni en riktig länk tillbaka.
    Hm, det låter logiskt och den förklaringen tror jag har läst tidigare också..men det stämmer inte på mina bloggar.. har nofollow och jag länkar ordentligt.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av chrille
    Hm, det låter logiskt och den förklaringen tror jag har läst tidigare också..men det stämmer inte på mina bloggar.. har nofollow och jag länkar ordentligt.
    Men givet Antons idé exakt hur skriver du länkarna? För att utesluta något med www eller något epitet.

  11. #11
    chrilles avatar
    chrille chrille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Men givet Antons idé exakt hur skriver du länkarna? För att utesluta något med www eller något epitet.
    Jag skriver rätt vad jag kan se..


  12. #12
    TStones avatar
    TStone TStone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av chrille
    Hm, det låter logiskt och den förklaringen tror jag har läst tidigare också..men det stämmer inte på mina bloggar.. har nofollow och jag länkar ordentligt.
    Nu verkar det som om Bloggar.se har satt nofollow på alla länkar.

    Men innan funkade det såhär:
    Om Bloggar.se fann länkar på din sida med rel="tag" som inte gick till dem - så blev det nofollow.

    Jag letade upp din sida, och mycket riktigt - dina interna wordpress-taggar har attributet rel="tag". Hade du tagit bort det attributet från dina interna länkar, så skulle du fått "riktiga" länkar tillbaka. Jag antar att det berodde på nån slags bugg hos Bloggar.se

    Men som sagt, det är historia nu, eftersom alla länkarna idag får nofollow.

  13. #13
    chrilles avatar
    chrille chrille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    22
    Aha, så det var det som var problemet... att jag inte tänkte på det =/

  14. #14
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    surt. då får vi sätta nofollow på länkarna till Bloggar.se då :/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 14:55
  2. Ingen positiv effekt av utlänkar med nofollow?
    Av Niklas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:17