Resultat 1 till 3 av 3

UTbyggnad av blogginlägg och datering/publiceringsdatum osv.

  1. #1
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Om man har ett blogginlägg som man vill fortsätta bygga och stärka relevansen för och samtidigt pusha för inlägget för de mänskliga besökarna, så undrar jag vad som gäller för WordPress. Är det bäst att bara bygga ut inlägget i all tysthet, eller kan/bör man (eller inte) ändra publiceringsdatumet?

    Vill man jobba sig kan man ju skapa en statisk sida som heter "uppdateringar" där man nämner alla sådana utbyggningar av gamla blogginlägg som man vill lyfta fram.

    Man kan också posta ett nytt inlägg varje gång, om att man byggt ut ett äldre inlägg och länka till det. Det senare känns som en omväg, och att det potentiellt också kan störa originalpostningens rankning. Färskhet är ju viktigt för bloggar.

    Det är också viktigt att tänka genom hur det blir i RSS:en. Jag har inte riktigt den kollen och kontrollen på WordPress RSS som jag skulle vilja ha än, men det ser ut som om statiska sidor följer med ut i RSS:en. Måste bara kolla närmre hur RSS-läsarna plockar upp ändringar i posts resp. statiska sidor.

    Hur gör ni?

  2. #2
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    17
    Det är sällan eller aldrig som jag ändrar publiceringsdatum på en publikation - även om detta är fullt möjligt via ACP. Vad jag däremot har gjort är att formatera innehållet med element som del och ins - vilka finns att tillgå i såväl HTML 4 som XHTML 1. Dessa element har som regel även fått en egen titel där jag skriver datum och anledning.

    <del title="DATUM + ANLEDNING">INNEHÅLL</del>
    <ins title="DATUM + ANLEDNING">INNEHÅLL</ins>

    Ändringen syns förvisso bara på innehållet för den publikation det gäller - men är trots detta en korrekt lösning, samt den enda som man i grund och botten behöver göra.

  3. #3
    johants avatar
    johant johant är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    50
    Jag och en kollega har följande problem:
    Vi båda skrev bloggartiklar, problemet var att RSS var felaktigt inställt så att de inte indexerades av bloggar.se

    Det problemet är nu löst, men det skulle vara bra om vi lyckades få de gamla inläggen att dyka upp för de valda etiketterna

    Jag har provat gå tillbaka och ändra i de äldre inlägg för att på så vis få en ny tidsstämpel i rss-filen, men vi har inte lyckats få de äldre inläggen att indexeras.

    Det verkar märkligt att möjligheten att komma med på bloggar.se omöjliggörs bara för excerpts var inställt i wordpresst RSS-flöde när man pingade

    Vet någon hur man gör för att kunna indexera de gamla artiklarna, de kom aldrig med i första vevan på grund av felet med excerps.

    Tack på förhand
    johan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köper blogginlägg
    Av Daniel_K i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 16:02
  2. Blogginlägg köpes omgående
    Av Gabriel K i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 07:14
  3. Söker blogginlägg, nästan allt är intressant
    Av Anders Granström i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 12:37
  4. Hur stort värde har ett blogginlägg?
    Av Sundream Estate i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 08:48
  5. Etikering av blogginlägg.
    Av Cobb i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 23:24