Resultat 1 till 6 av 6

Hur gör man för att synas på Google?

  1. #1
    dcloses avatar
    dclose dclose är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    1
    Hur gör man för att sin hemsida ska komma med på sökmotorer som google? Min hemsida är web.telia.com/~u41706230/ och men inte ens om jag söker på adressen så hittar jag sidan. Kan man anmäla sin sida på något sätt och i så fall hur?
    Senast redigerat av Urban G den 2008-06-05 klockan 00:44.

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Du behöver länkar till sidan och skulle den nog må bra av lite ombyggnation, pma mej gärna om du vill!

  3. #3
    ptz0ns avatar
    ptz0n ptz0n är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    För att lägga till din sida hos Google: http://www.google.com/addurl/

  4. #4
    SEOSnapes avatar
    SEOSnape SEOSnape är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    22
    Såg att det var ett väldigt gammalt inlägg men som egentligen inte fick någon svar, alla fall som en novis förstår.

    Hur man gör för att synas på Google, eller med andra ord indexeras av Google, är att man bygger länkar från andra sidor till din sida.
    Enklast sättet att gör det är att att lägga med hemsidan i ett par utav internets otaliga länkkataloger. Har du någon vän som också har en hemsida/blogg så kan det vara en bra idé att be honom/henne att lägga upp en länk till din hemsida!
    Snape on a Plane!

  5. #5
    BlueglowSEOs avatar
    BlueglowSEO BlueglowSEO är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Förutom länkkataloger så kan du använda dig utav s.k "web 2.0" sajter som Squidoo, och skriva egna artiklar som sedan innehåller en länk eller två tillbaka till din hemsida. Se till att skriva riktiga, informativa artiklar som handlar om det din hemsida handlar - relevans och kvalitet de två största ledorden inom sökmotoroptimering när det kommer till att synas på Google.

    Det finns t.o.m de som livnär sig på endast trafiken de får från vissa välskrivna artiklar på sidor som Squidoo Men det är en annan femma!
    Vill du ha hjälp med att synas på Google?

  6. #6
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Du kan lägga till din sida på följande länkkataloger så kommer du både synas och klättra i sökresultaten.
    Länkkatalogerna finns här: http://xn--skmotormarknadsfring-seo-...lankkataloger/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Att ha hemsidan hos Google, ur SEO synpunkt?
    Av Susann Stjernborg i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:28
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22