Resultat 1 till 11 av 11

Westpeak, nytt SEO-bolag startar.

  1. #1
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Många månaders planerande är nu över och nu har Jim Westergren, Markus Westberg, Niklas Strindell och Mattias Nyberg startat bolaget Westpeak! Läs mer på www.westpeak.se. För information om deras tjänster gå in på www.onpage.se samt www.webfresh.se. Lycka till grabbar!
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  2. #2
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Vill tacka alla som gjort detta projekt möljigt.

    Jim Westergren, Marcus Westberg och Niclas Strindell för Ert förtroende,kunskap och att Ni är lika mycket nytänkare som mig själv. Vår envishet har gjort detta möjligt. Det vi tillsammans har skapat kommer inte bli svårtsålt för oss som jobbar med försäljning.

    Vill även tacka Macke Jalmerot som bloggat om oss. Länk-kärlek lovas tillbaka även för andra som uppmärksammar oss. Även belöning för headhunting till de som tipsar oss om bra säljare som leder till anställning.

    mvh
    Mattias Nyberg

  3. #3
    Peter U Larssons avatar
    Peter U Larsson Peter U Larsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    72
    Lycka till!
    Peter

  4. #4
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Som e-handlare så blir jag framförallt nyfiken på vad webbshoppen har att erbjuda. Idag finns det ingen färdig e-butikslösning som lever upp till alla krav som ett lite mer moget e-handelföretag kan tänkas ha. SEO´n brukar dock inte vara det största problemet, utan det brukar snarare handla om brister i funktionalitet backend och grafisk objektplacering frontend.

    Vilken typ av företag är målgruppen för shoppen? Av produktbeskrivningen att döma, så får jag känslan av att ni vänder ert till helt purfärska e-handlare som precis lärt sig vad Internet är för något… Kommer ni att erbjuda något som kan tilltala veteraner också?

    Det här blir i alla fall spännande. Lycka till och hör av er om ni behöver lite goda råd angående e-butiken.

  5. #5
    andan490s avatar
    andan490 andan490 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    34
    Kolla gärna igenom sidan efter stav- och faktafel. Vad jag vill minnas var det exempelvis inte 2006 som Jim sålde företaget.

  6. #6
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Spännande! Funderar själv på att starta upp en webbshop till hösten så jag ska kanske titta närmare på deras alternativ framöver.

  7. #7
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Som e-handlare så blir jag framförallt nyfiken på vad webbshoppen har att erbjuda. Idag finns det ingen färdig e-butikslösning som lever upp till alla krav som ett lite mer moget e-handelföretag kan tänkas ha. SEO´n brukar dock inte vara det största problemet, utan det brukar snarare handla om brister i funktionalitet backend och grafisk objektplacering frontend.

    Vilken typ av företag är målgruppen för shoppen? Av produktbeskrivningen att döma, så får jag känslan av att ni vänder ert till helt purfärska e-handlare som precis lärt sig vad Internet är för något… Kommer ni att erbjuda något som kan tilltala veteraner också?

    Det här blir i alla fall spännande. Lycka till och hör av er om ni behöver lite goda råd angående e-butiken.
    Självklart så vänder vi oss till de som vill ta klivet att starta upp en butik från scratch, men tyvärr kommer de hamna hos dåliga lösningar hos konkurrenter.
    Därför de kommer hamna i klorna på dom är för att de är mycket mer etablerade på marknaden med annonser i Du&Co, facebook, mässor osv.

    De vi först och främst vänder oss till är de kunder som idag sitter på en sån lösning som våra konkurrenter har prackat på dom. e-butiker som inte genererar unika titeltaggar, butiker i frames som har dålig internlänkstruktur. Butiker som inte har sökmotorvänliga URL:s osv.

    För etablerade E-handlare så finns det mycket att hämta också. Enligt mig är 9 av 10 e-butiker idag inte sökmotoroptimerade. För att ge ett av jätte många exmpel så kan man se på Björn Borgs E-butik som t.ex. felar på alla punkter jag nämnde i förra stycket.

    På vår produkt SEOshop så ser det nu ganska enkelt och tråkigt ut för att det är så pass få produkter och information att det kan vara svårt att föreställa sig hur bra vi verkligen kan göra det. Men för de företag som redan har en etablerad butik så kan vi hjälpa till att få den både designmässigt snyggare och mer effektiv ur SEO synpunkt. Vi erbjuder t.ex extra tjänster som produktfotografering, vi hjälper till att exportera och importera databaser vid byte till vår plattform samt upp till 2 års support där vi tillsammans för en marknadsmässig kommunikation med kunden om vad dom vill få ut av sin nya webbshopp.

    Vår E-handels lösning är nog den produkt vi kommer sälja mest utav pga av tidigare kontaktnät som jag och mitt nuvarande bolag Impreso har. Vi har kontakt med väldigt många kunder som har förtroende för oss och publicerat deras produkter i en katalog samtidigt som de har en webbshop som är dåligt optimerad. Vill också nämna för alla på SEO-forum att de som vill rekommendera vår webbshop till någon utlovas en generös ersättning. Skicka PM för mer info om ni har någon tänkbar kund.

    Gustav du får jätte gärna skicka nummer på PM så kan vi föra diskussion vidare, alltid lär man sig något nytt av varandra.

    Mvh
    Mattias Nyberg
    VD / Westpeak AB

  8. #8
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Mitt utalande om Björn Borg nämndes visst på IT24.se i en artikel idag.
    Man får se om Björne ringer och är sur eller vill byta ut sin butik
    Tyvärr står det att vi bygger en sida på 1 timme och det är lite fel citerat.

  9. #9
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    (kind of) OT: Inkluderar din dom även Magento? Har du erfarenhet av det?

    Till WestPeak-gänget: Stort lycka till! Ni förvaltar säkerligen väl den air av framgång som finns runt er. :-)

    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Som e-handlare så blir jag framförallt nyfiken på vad webbshoppen har att erbjuda. Idag finns det ingen färdig e-butikslösning som lever upp till alla krav som ett lite mer moget e-handelföretag kan tänkas ha. SEO´n brukar dock inte vara det största problemet, utan det brukar snarare handla om brister i funktionalitet backend och grafisk objektplacering frontend.

    Vilken typ av företag är målgruppen för shoppen? Av produktbeskrivningen att döma, så får jag känslan av att ni vänder ert till helt purfärska e-handlare som precis lärt sig vad Internet är för något… Kommer ni att erbjuda något som kan tilltala veteraner också?

    Det här blir i alla fall spännande. Lycka till och hör av er om ni behöver lite goda råd angående e-butiken.

  10. #10
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    De röda skjortorna får mig att associera med Teknikmagasinet, annars ser det bra ut

  11. #11
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Tar det som en komplimang att bli associerade med ett så stort företag som Teknikmagasinet btw. ligger dom ett stenkast ifrån vårt adminkontor i Järfälla.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. börsnoterat bolag - fula länkar i sitemap
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 08:34