Resultat 1 till 4 av 4

Klistrade trådar, möjlighet att få din egen

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Anledningen till att jag gjorde så många undersektioner på forumet när jag skapade forumet i februari 2006 var att man skulle kunna läsa forumet som en slags bok eller guide och att det inte bara skulle skulle vara avsett för mindre diskussioner.

    Jag har alltid uppmuntrat att man skriver artiklar och liknande på forumet.
    Se även min tråd här för 2 år sedan.

    Jag tycker kvalitén på forumet har gått ner den sista tiden och detta kommer jag att försöka förbättra med denna tråden och mitt erbjudande.

    Jag skulle vilja att varje sektion på forumet hade ett flertal klistrade trådar med grundläggande information.

    Vad är en klistrad tråd?

    En klistrad tråd är en tråd med sammanställande betydande information som alltid syns överst i varje forumsektion. Dessa trådar redigeras regelbundet för att upprätthålla betydande kvalitet.

    Mitt erbjudande är att nu kan alla medlemmar på forumet få en egen tråd godkänd till att bli en klistrad tråd.

    Vad gynnar det dig?
    • En klistrad tråd kommer läsas av många tusen personer många år framöver.
    • Ditt användarnamn och din signatur kommer vara väl synlig under denna tid.
    • Du kommer få ryktepoäng av mig och många andra.
    • Tråden länkas från Börja läs här.
    • Du kan alltid redigera din klistrade tråd.
    • Enligt reglerna äger du själv rättigherna till texten i den klistrade tråden. Du själv har alltså copyright.
    Ditt ansvar
    • Som ägare av en klistrad tråd har du skyldighet att uppdatera den när andra medlemmar bidrar till material och ge kredit till andra där det bör finnas.
    Vad är det för klistrade trådar jag är ute efter?
    • Vad är xxx?
    • Grundläggande guide om xxx
    • Vanliga frågor om xxx
    • Alla slags listor och länklistor
    • Vanliga misstag om xxx
    • 30 Tips om xxx
    • En stor SEO-ordlista över hela forumet
    • Osv, använd fantasi.
    För att en tråd ska bli godkänd som klistrad tråd måste den utmärka sig som väldigt värdefull information. Använd underrubriker och listor på rätt sätt. Även gärna bilder om möjligt.

    Info: Det är helt ok enligt reglerna att länka ut till externa sidor om dessa länkar bidrar till värdet i tråden.

    Ansökning om att få en tråd till en klistrad tråd gör du i denna tråd. Om någon medlem har invändningar eller synpunkter om någon tråd ska bli klistrad eller har synpunkter på en existerande klistrad tråd så skriv i denna tråd.

    Och bidra gärna till existerande klistrade trådar genom att skriva mer information i tråden för trådskaparen och ge ryktepoäng.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-10-19 klockan 19:26.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Joppedis avatar
    Joppedi Joppedi är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    36
    Ett sätt att lösa samma behov som en wiki kan göra? Samla fakta Ã* encyklopedi. Tycker det är klokt tänkt för behovet är uppenbart - mycket rundgång o omtagningar är det nu.
    Forum med klistrad tråd har fördel gentemot en wiki bl.a. att faktan samlas på ett ställe medan diskussionen separeras. Mer livaktigt och tydligt på så sätt. På wiki ligger diskussionen i underkategori till resp ämne & redigering vilket jag tycker blir svårt att överblicka.
    Forumvarianten kräver dock mer av en aktiv moderator som samlar in till klistrade tråden, klipper av trådar o hänvisar till klistrade tråden etc.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ja precis, du har fattat.

    En annan stor skillnad med mitt förslag ovan och en wiki är att man lättare se vem som bidrar till vad och vem som ligger bakom de klistrade trådarna.

    Du och alla andra är hemskt välkomna att starta klistrade trådar. Kommer själv komma loss så fort jag kan.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Peter U Larssons avatar
    Peter U Larsson Peter U Larsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    72
    Bra förslag! På så sätt bygger man upp en bra kunskap på forumet.
    Peter

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förtydligande angående nya trådar och egenreklam
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 23:34
  2. Trådar som flyttas
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 17:42