Resultat 1 till 4 av 4

allmän fråga om inlänkar/utlänkar och placering av länkar

  1. #1
    johants avatar
    johant johant är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    50
    Har sällan kommit i kontakt med ett forum där nivån är så hög, sällan har jag hittat så mycket nyttig information på ett ställe som här. Ber omursäkt för mina banala frågor, men de är inte banala för mig

    Skulle gärna få lite förtydligande om följande:

    Placeringar av länkar

    Den site jag arbetar med nu [bortmodererad enligt regel 1] har några få utlänkar, jag har samlat dem under links, sedan har jag utlänkar löpande i texterna till olika källor.

    Om jag vill lägga till allmänna länkar till andra sidor inom området, ska de ligga under links? Det kan ju bli en jäkla massa och ta upp hela sidan...

    Jag har läst så mycket motstridiga saker att jag inte vet hur jag ska förhålla mig till utlänkar, utlänkar gör att besökare försvinner samtidigt fyller länkar en funktion och utan att bjussa på länkar är det svårt att få länkar själv.

    Hur kan man placera länkar på ett annat sätt än vad jag har gjort?

    Det nämns att man inte ska ha för många länkar på en och samma sida, men är det inte så att länkarna alltid hamnar på en bestämd sida i wordpress (tänkar då på rubriken Links)?

    Länkbyte och inlänkar

    Tycker ni att jag ska köra på med länkbyten så länge länkbytena ligger inom mitt område?

    kör jag links:http://www.sajt.se blir det inte mycket träffar, förstår inte att det är så få, jag vet ju om en del, men de verkar inte vara med..

    Vad tycker ni om programmet Linkassistant?

    Mvh
    johan
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-06-12 klockan 12:00.

  2. #2
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Länkbyte är något jag tycker har försämrats den senaste tiden, sajter med stora länkregister som alla är tvåvägs (länkbyte) verkar inte ge så mycket. Så mitt tips är att byta med ett gäng relevanta sajter, därefter kanske det bästa vore att försöka köpa länkar eller köra den hård vägen med bygga upp några bloggar i området och köra trevägsbyte eller mer.

    Lycka till.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  3. #3
    johants avatar
    johant johant är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    50
    Tackar,

    Ett citat från SEOHans "Personligen ser jag det bästa att ha en balans mellan interna och externa på en sida, m a o är det bäst att ha få utgående länkar som varierar på olika sidor istället för en samling på en sida. Så som jag uppfattar att ni tänker göra, och kanske gör.

    När man byter länkar med ett urval sidor, då hamnar de i en klump i mitt wordpress tema, även med köpta länkar blir det väl så, men detta kanske mer är en designfråga (inte för att jag vet hur man löser det)

  4. #4
    Mackans avatar
    Mackan Mackan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    kör jag links:http://www.sajt.se blir det inte mycket träffar, förstår inte att det är så få, jag vet ju om en del, men de verkar inte vara med..
    Om du söker på Google efter inlänkar så finns det minst ett par förklaringar till att det kan se annorlunda ut än förväntat.

    1. Om du söker på G. med:

    Kod:
    link:www.minsajt.se
    så kan resultatet se annorlunda ut än om du söker med:

    Kod:
    link:minsajt.se
    Det beror på hur de som länkar in till dig har länkat in. För bästa effekt när det gäller länkkraft är det bra att samla inlänkarna på ett av de två ovanstående alternativen. Ibland är det för mycket jobb att kontakta alla som länkar in och be dem ändra, men då kan man kontakta de viktigaste.

    2. Alla inlänkar syns inte nödvändigtvis med någon av ovanstående sökningar. Har hört lika olika teorier om varför, en av dessa är att det endast är länkar från sajter med PR (PageRank) av 3 eller högre vars länkar syns på detta sätt.

    Kanske finns det någon annan på detta forum som med bestämdhet kan säga vad urvalet är under punkt 2 eller så är det ett av dessa mysterier i Googlekosmos som det är upp till oss att ha mer eller mindre kvalificerade gissningar om och för några får Googleanställda att veta säkert.

    Ett tips är också att gå till www. yahoo .se och i sökfältet där skriva in:

    Kod:
    site:http://www.minsajt.se
    eller

    Kod:
    site:http://minsajt.se
    Då får du fram en sida med två flikar (om det finns någon information att visa för din sajt). Den första visar sidor från din sajt som är indexerade (finns med) i Yahoo. Den andra fliken visar inlänkar till din sida. Detta brukar vara fler länkar en vad som syns vid sökning hos Google. Så prova där också.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Fråga om länkar och h-taggar
    Av Kocken i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 14:37
  3. Allmän SEO Fråga
    Av HC_Consulting i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:41
  4. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59