Resultat 1 till 8 av 8

Inlänkar från blogg.se?

  1. #1
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Är helt ny i seobranschen och läste nånstans att blogginlänkar var värdefulla. Det jag undrar är om det spelar nån roll om man har länkar på olika bloggar inom blogg.se då alla verkar klassas som samma domän. Alla har samma alexaranking och ingen verkar ha någon pr?

  2. #2
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Normalt räknas subdomäner som egna domäner/webbplatser och så bör det väl vara även för blogg.se.

  3. #3
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Citat Ursprungligen postat av Daniel
    Normalt räknas subdomäner som egna domäner/webbplatser och så bör det väl vara även för blogg.se.
    Okej. Det var så jag trodde det var men blev lite osäker. Tack!

  4. #4
    beppos avatar
    beppo beppo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    1
    Njae. Sakta i backarna. Tog några stickprov från blogg.se och testade olika subdomäner/bloggar mot varandra, och det verkar som om att bloggar på blogg.se inte "ärver" PR från blogg.se. blogg.se har PR5, medans stickprov visar att bloggar därunder kan ha mellan PR 0-4, så jag antar att kvaliteten/åldern spelar roll här också. Om du startar en ny blogg så lär den mao inte få PR5 från start...

  5. #5
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av beppo
    Njae. Sakta i backarna. Tog några stickprov från blogg.se och testade olika subdomäner/bloggar mot varandra, och det verkar som om att bloggar på blogg.se inte "ärver" PR från blogg.se. blogg.se har PR5, medans stickprov visar att bloggar därunder kan ha mellan PR 0-4, så jag antar att kvaliteten/åldern spelar roll här också. Om du startar en ny blogg så lär den mao inte få PR5 från start...

    Det är det ingen som har sagt, utan att bloggarna (subdomäner) räknas som egna sidor.

  6. #6
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Dionysos
    Det jag undrar är om det spelar nån roll om man har länkar på olika bloggar inom blogg.se då alla verkar klassas som samma domän.
    De klassas mer eller mindre som samma blogg då de ligger på samma ip och betalda domän. Att du fått svar som tyder på motsatsen är beklagligt men beror på att vi tyvärr dras med stor inkompetens på det här forumet fortfarande.

    Google kan (självfallet) inte värdera länkar från subdomäner på samma IP-nummer som enskilda länkar. Då skulle alla kunna skapa obegränsat med unika länkar på en minut. Det är så att säga därför det inte går. Man behöver inte vara kärnfysiker för att räkna ut det.

    Om du ska spamma bloggar på ett enda hotell så spamma wordpress.com. De vill att internlänkar ska ge link juice så de lägger subdomänerna på enskilda ipnummer i grupper om 1000:

    http://www.wordpress.com

    Roteras på någon dag.

  7. #7
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    att du fått svar som tyder på motsatsen är beklagligt men beror på att vi tyvärr dras med stor inkompetens på det här forumet fortfarande.
    Jag hävdar forfarande att det ränkas som olika sidor, det spela ganska mycket roll från vilken blogg på blogg.se man länkar ifrån (eftersom dom räknas som olika sidor)
    men om du har fler länkar från andra sidor på blogg.se så kommer de inte räknas "fullt ut" eftersom de ligger på samma IP.

  8. #8
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Nope. Subdomäner är samma sak som undersidor i det här fallet. Du har fel.

    Däremot kan de liksom undersidor ha olika pagerank och då spelar det roll vilken du länkar från. Men det har ju inget med saken att göra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värdet av inlänkar från bloggar
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 14:36
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:35
  3. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 10:59
  4. Två inlänkar från samma sida
    Av seattlegrunge i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 04:11
  5. Antalet inlänkar
    Av rickardx i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:37