Resultat 1 till 2 av 2

Lägga upp/installera punbb forum

  1. #1
    swedphs avatar
    swedph Guest
    Skulle vara oerhört tacksam för lite vägledning om stegen hur man installerar ett forum (punbb) på sitt webbhotell. Loopia i mitt fall!

    Har laddat ner punbb-1.2 17 på datorn samt lagt in det i ftp(filezillan) och laddat upp den. Därefter står jag som ett frågettecken hur jag gör, med databasen hos loopia mm. Eller om nån kan hänvisa till ngn svenskskriven förklarande länk angående detta.

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av swedph
    Skulle vara oerhört tacksam för lite vägledning om stegen hur man installerar ett forum (punbb) på sitt webbhotell. Loopia i mitt fall!

    Har laddat ner punbb-1.2 17 på datorn samt lagt in det i ftp(filezillan) och laddat upp den. Därefter står jag som ett frågettecken hur jag gör, med databasen hos loopia mm. Eller om nån kan hänvisa till ngn svenskskriven förklarande länk angående detta.

    Tackar på förhand!
    Tjena, jag ska försöka ge dig lite råd (har inga filer eller liknande framför mig så det kan eventuellt vara något som missats.

    1. Skapa en mapp som heter tex forum (via ftpn) och lägg allt innehåll till forumet där dvsa alla filer.

    2. Surfa in på dindomän .se/upload/install.php

    3. Välj databastyp

    4. Fyll i uppgifterna i "Database server hostname" om du inte har någon adress till db så låt det stå localhost.

    5. "Database name" Fyll i namnet på din databas tex web457l_dindomän (dåligt exempel )

    6. Fyll i använarnamn och lösenord för db.

    7. fyll i tabell prefixet (om du är osäker låt det stå tomt).

    Ja resten klarar du nog själv När du klickat på "start install" och den har installerat klart så kommer det komma upp en ruta där det står att du ska ta bort install filen och eventuellt ändra chmodda några filer.

    Återkom om du har problem.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:47
  3. Forum om forum
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:24
  4. SEO forum?
    Av j0han i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 22:44
  5. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50