Resultat 1 till 7 av 7

www.warhammeronlineforum.se säljes

  1. #1
    wowbusinesss avatar
    wowbusiness wowbusiness är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2
    Hej! Nu var det dags att sälja min site eftersom jag inte har tid att driva den. Det är en informationssida om onlinespelet warhammer online som släpps nu i höst. Spelet räknas komma bli nästa stora mmorpg spel efter world of warcraft, och alla vet ju hur stor den marknaden är här i Sverige.
    Hitills är det framförallt nyheter om spelet som presenteras på siten. Den rankar även högre och högre på google i takt med att fler och fler personer lägger backlinks och besöker den. Den har runt 10 unika besökare per dag, men detta kommer öka mer och mer ju längre tiden mot releasen i höst går. Det har inte blivit något speciell inkomst än och jag har endast google adsense annonser på sidan. Detta är helt enkelt en site som jag tror kan bli riktigt stor om man sköter den rätt nu till spelreleasen. Marknaden är mycket lukerativ och domännamnet kan egentligen inte bli mycket bättre.
    Alla rättigheter till material, design m.m. på siten medföljer samt domännamnet www.warhammeronlineforum.se.
    Jag har inte bestämmt något pris så det är bara att bjuda. Lägstabudet är dock 4000 kronor.
    MVH Henrik

  2. #2
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Du hittade inte ett lägre domännamn?
    Ledsen men tror ingen kommer betala över 4k för en halvfärdig sida med dålig design och värdelöst domännamn, särskillt som den enbart har 10 besökare/dag...
    En titt på koden gjorde inte saken bättre..

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Den ser faktiskt riktigt illa ut.
    Dock håller jag inte med om att domännamnet skulle vara dåligt.
    Sätt upp ett forum, och se till att fylla det med information och medlemmar fort, så kan du nog göra dig en slant på den.

    Finns fina forum som är gratis, eller inte så kostsamma.
    Titta tillexempel på det här forumet, det är ju bra, eller?

  4. #4
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Den ser faktiskt riktigt illa ut.
    Dock håller jag inte med om att domännamnet skulle vara dåligt.
    Sätt upp ett forum, och se till att fylla det med information och medlemmar fort, så kan du nog göra dig en slant på den.

    Finns fina forum som är gratis, eller inte så kostsamma.
    Titta tillexempel på det här forumet, det är ju bra, eller?

    Skulle du orka skriva ett så långt domännamn? Inte jag ivf, men jag kanske är lat...
    Den är ivf inte värt 4k. (värderar kod, kontent och inlänkarna till 0kr)

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Javisst skulle jag orka skriva det.
    Dock skulle jag inte bedöma det som ett problem. Återkommande besökare hittar adressen i sin historik, eller i sina bokmärken.
    Nya besökare kommer oftast via en länk, eller via en sökmotor.

    Detta gäller tills man har ett etablerat varumärke. Vårt företags webbplats är så, eftersom vårt domännamn är ett etablerat varumärke. Vi får mycket trafik från folk som chansar att domännamnet är varumärket, eller som har läst adressen i en annons och liknande.

    Vid ett etablerat varumärke registrerar man kanske även who-forum eller nåt.
    Titta på webmasternetwork / wn

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Fördelen med ett krångligt domännamn är att folk bokmärker dem i större utsträckning än enkla och därmed kan man få fler backlinks.

    Finns alltid fördelar med allt om man letar lite.

    I övrigt som Stefan säger, fixa till sidan och lägg ett forum där med en fakta del och så vidare så kan du nog hitta intressenter. Det är också lite fel läge att försöka sälja saker nära industrisemestern. Testa igen efter sommaren, då får du nog mer för det.

  7. #7
    wowbusinesss avatar
    wowbusiness wowbusiness är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2
    Tack för tipsen. Har inte riktigt haft tid att arbeta med den på sista tiden, men jag ska lägga upp ett riktigt forum där så snart jag hinner :P

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR3 länkar säljes
    Av Nicko i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 15:59
  2. Bra Poker domäner säljes - 12 domains .com .net . info
    Av PokerXperten i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 19:19
  3. PR3 länk säljes
    Av Gabriel K i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 00:35
  4. Domän säljes
    Av gurra02 i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 12:48
  5. Mobilsajt säljes
    Av Anton Johansson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 12:59