Resultat 1 till 1 av 1

Duplicate Content på min sida?

  1. #1
    Navaliss avatar
    Navalis Navalis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    16
    Jag kör en oscommerce butik. Jag har ca 300 artiklar och varje artikel har en url som kan se ut så här:

    Jag har nu installerat ett SEO contrib som fixar till url:en så den innehåller produktens namn. Den nya ser ut såhär:

    Nya artiklar som jag lägger till kommer aldrig riskera Duplicate content då den tidigare url:en inte skapas. Däremot har artiklar som lagts upp innan installationen två URL:er .. Kommer detta att bli ett problem? De flest inlänkar jag har går direkt till men på ett antal forum ligger djuplänkar direkt till de gamla url:erna. Dessa kommer ju aldrig att ramla ur google då den konstant kommer att följa denna länk varje gång forumsidan indexeras.

    Kommer jag få problem med de produktsidor som inte finns djuplänkar till? Eller kommer de gamla sidorna ramla ur googles register? De finns ju inga vägar in till dom. Jag har även skapat en xml sitemap för de nya url:erna.

    Jag hoppas jag lyckats förklara trots att man är amatör.

    Mvh Patrik
    Senast redigerat av Urban G den 2008-06-27 klockan 12:54. Anledning: Regel 1

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Duplicate content i meta description?
    Av Vindvilja i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:58
  2. Mobilsajt - Duplicate content?
    Av Magnus-SEO i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 10:45
  3. Sajten på 2 språk = duplicate content?
    Av Susann Stjernborg i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 16:57
  4. Duplicate content -återigen, gränsen
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 16:27
  5. Automatiska url-omskrivningar ger duplicate content?
    Av Niclas Strindell i forum URL-omskrivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:42