Resultat 1 till 11 av 11

Nytt svenskt affiliate system! Syno.se

  1. #1
    Synos avatar
    Syno Syno är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    1
    Hej!

    Jag är glad över att kunna meddela att vi har lanserat ett nytt svenskt affiliate system.

    Vår målsättning är att nå en bred branschspridning och därmed ett stort utbud av annonsörer för att kunna tillgodose våra reklamdistributörer på bästa sätt. Detta tänker vi göra genom att erbjuda affiliate marknadsföring till väldigt förmånliga priser.

    Mer information finner ni på www.syno.se

    Hör gärna av er för mer information eller vid frågor.



    Hälsningar

    Team Syno
    Christian
    [email protected]

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Ni inser att som publicist så låter man affiliatenätverket ta hand om "min" ekonomi. När ni inte skriver ut adress, telefonnummer (mer än ett mobilnummer), ansvariga personer bakom eller registreringsnummer så känns ni allt annat än seriösa.

    Med tanke på det fuffens som sker i denna bransch så tycker jag inte det känns särskilt förtroendeingivande att utesluta den informationen från er webbsida.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Ni inser att som publicist så låter man affiliatenätverket ta hand om "min" ekonomi. När ni inte skriver ut adress, telefonnummer (mer än ett mobilnummer), ansvariga personer bakom eller registreringsnummer så känns ni allt annat än seriösa.

    Med tanke på det fuffens som sker i denna bransch så tycker jag inte det känns särskilt förtroendeingivande att utesluta den informationen från er webbsida.

    Skulle gissa att dem är nystartade och jobbar hemifrån eller något.. Håller i alla fall med Hjalmar, känns verkligen inte seriöst att utelämna adress och liknande på en företagssida.

  4. #4
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Roligt med nya nätverk, men ni borde verkligen göra något åt designen på er sida för att ni ska upplevas seriösa.

    Lycka till!

  5. #5
    Chrippas avatar
    Chrippa Chrippa är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    23
    Kul med ny annonssida! Skulle också vilja se lite mer information om er själva, men jag provar.

  6. #6
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Vilka annonsörer har ni?

  7. #7
    Jesper Holmströms avatar
    Jesper Holmström Jesper Holmström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    7
    Jag fick ett mail från er som jag tyckte mest liknade spam, men efter att jag såg att ni påstod er ha CPM-annonser har jag beslutat mig för att göra ett försök. Om tracking och utbetalning funkar som det ska verkar detta vara ett bra alternativ till CPC- och CPA-annonser om man har lågt betalande nischer.

    Återkommer här när jag har fått testa lite mer.

  8. #8
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Fick också deras spammail, fråga vart de fått min mail ifrån och fick svaret:

    "Du fick mailet eftersom att du har registrerat din e-post och länk på
    topplänk.se. Som gratisregistrerad länk på topplänk godkänner man att ta
    emot något mail per år gällande Internetmarknadsföring."

    Vilket dock inte stämmer då det i själva verket står som följer på sidan:
    "Topplänk.se har rätten att vid några tillfällen om året skicka ut ett mail till kunden."
    Står alltså inget om att någon annan sida kommer skicka ut mail.

    Signade upp för att kolla in dom ändå.
    Första intrycket var knappast bra då dom skickar ut ett bekräftelsemail innehållande hela lösenordet som man valt samt användarnamn.

    Sen är jag fundersam på hur de lyckats sälja in CPM annonsörerna, 20kr CPM till nån liten skitbutik låter knappast vettigt och jag blir förvånad om den annonsören kommer stanna länge..
    De skriver även i mailet "CPM från 20 kr och uppåt", vilket dock inte verkar stämma, då jag enbart såg 20 kr och neråt.


    Nä, syno verkar vara ännu än lyckosökare..
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  9. #9
    Jesper Holmströms avatar
    Jesper Holmström Jesper Holmström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av head
    Fick också deras spammail, fråga vart de fått min mail ifrån och fick svaret:

    "Du fick mailet eftersom att du har registrerat din e-post och länk på
    topplänk.se. Som gratisregistrerad länk på topplänk godkänner man att ta
    emot något mail per år gällande Internetmarknadsföring."

    Vilket dock inte stämmer då det i själva verket står som följer på sidan:
    "Topplänk.se har rätten att vid några tillfällen om året skicka ut ett mail till kunden."
    Står alltså inget om att någon annan sida kommer skicka ut mail.

    Signade upp för att kolla in dom ändå.
    Första intrycket var knappast bra då dom skickar ut ett bekräftelsemail innehållande hela lösenordet som man valt samt användarnamn.

    Sen är jag fundersam på hur de lyckats sälja in CPM annonsörerna, 20kr CPM till nån liten skitbutik låter knappast vettigt och jag blir förvånad om den annonsören kommer stanna länge..
    De skriver även i mailet "CPM från 20 kr och uppåt", vilket dock inte verkar stämma, då jag enbart såg 20 kr och neråt.


    Nä, syno verkar vara ännu än lyckosökare..
    Tänkte väl att det var från någon länkkatalog

    När jag kollade på CPM annonser så fanns det 4 annonsörer som låg mellan 0.2kr-0.4kr/imp vilket jag tycker är en helt okej kostnad att betala för att annonsera på en hemsida(antar att de får betala några % extra). Precis som du säger var det inte direkt några annonsörer som verkade stanna en längre tid då de antagligen inte kommer få så mycket resultat av denna typen av annonser.

    CPC och CPA annonserna intresserar mig inte det minsta då det finns mer etablerade nätverk för dessa. CPM-annonser finns det dock väldigt få av på andra nätverk och de som finns betalar otroligt dålig.

    Jag kommer ge det en chans om jag blir godkänd till något program, annars verkar detta inte vara något för mig.

  10. #10
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Jesper Holmström
    Tänkte väl att det var från någon länkkatalog

    När jag kollade på CPM annonser så fanns det 4 annonsörer som låg mellan 0.2kr-0.4kr/imp vilket jag tycker är en helt okej kostnad att betala för att annonsera på en hemsida(antar att de får betala några % extra). Precis som du säger var det inte direkt några annonsörer som verkade stanna en längre tid då de antagligen inte kommer få så mycket resultat av denna typen av annonser.

    CPC och CPA annonserna intresserar mig inte det minsta då det finns mer etablerade nätverk för dessa. CPM-annonser finns det dock väldigt få av på andra nätverk och de som finns betalar otroligt dålig.

    Jag kommer ge det en chans om jag blir godkänd till något program, annars verkar detta inte vara något för mig.
    Missade att det fanns de med över 20 kr cpm. Men hur som helst, de kommer troligtvis få betala en jäkla massa pengar per klick och ganska snabbt avsluta kampanjerna. Det finns liksom en anledning till varför folk betalar typ en tjugondel så mycket på andra nätverk..
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  11. #11
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Alltid intressant med nya "spelare" på denna marknad kommer följa utvecklingen med intresse.
    Sökmotoroptimering

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)