Resultat 1 till 2 av 2

Kinnevik ökar sitt ägande i Relevant Traffic

  1. #1
    Sökmororguruns avatar
    Sökmororgurun Sökmororgurun är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    1
    Som jag förstått det har grundarna till Relevant Traffic sålt bolaget, i detta fall till Kinnevik, tidigare minoritetsägare sedan 2006 och som drivit på den snabba expansionen i Europa, som numer är majoritetsägare. Roligt för grundarna, men vad är planerna för Relevant Traffic framöver? Blir Relevant Traffic en ny snabbväxare inom gruppen? Och hur går det? Keybrooker apar ju efter deras sätt rörande Europeisk spridning och eget system, tror ni att svenska aktörer har någon chans? Vad tror ni om Tradedoublers förvärv av Search Works för cirka ett år sedan? Vad tror ni om Guavas och Getupdateds överlevnad på marknaden? I alla fall kul att ett Svenskt IT företag har visat sig vara värdigt och med stor nyfikenhet undrar jag över värderingen av bolaget, någon som vet mer?

  2. #2
    martinedens avatar
    martineden martineden är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    http://edenstrom.wordpress.com
    Inlägg
    5
    Ska aktörer som TradeDoubler, Relevant Traffic, Jajja, Getupdated och Guava sälja på kvantitet så får de nasa på och fortsätta anställa telefon- och marksäljare.

    Vad jag förstått pressas priserna allt hårdare i Europa. Samt köper kunder verkligen alla "delar" av ett SEO-erbjudande idag?

    Ska de sätta sig i finrummet och sälja på kvalitet (som borde vara så mycket mer lukrativt) så kommer de få jobba hårt för att distansera sig och sticka ut. Konkurrensen är ju mördande från hela IT-branschen samt att alla produkter som kommer relativt "SEO-färdiga".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)