Resultat 1 till 6 av 6

Mina idéer för krokar till länkbete

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Vi hänvisar till den nya tråden:

    Länkbete: förklaring och guide

    Denna tråd är låst.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-10-19 klockan 22:07.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jadu Jim du lämnade inte mycket kvar att hitta på...
    Men ett bidrag i alla fall.
    - Skapa opinion i ett ämne och driv den frågan, med namnunderskrifter på nätet, debattartiklar på sidan etc. Nu tänker jag på sidor som bensinskatteupproret, piratpartiets försök till riksdagsplats, senaste sidan jag har sett (i Sverige) var ett upprop att avsätta en viss statssekreterare...
    Men frågans art är av mindre betydelse och vill man inte sticka ut hakan så varför inte driva en fråga om bättre sommarväder eller något annat mindre kontroversiellt. Är det tillräckligt knäppt/intresseväckande/roligt kommer folk.
    --
    Ok du börjar övertyga mig om att skaffa en blogg. Så vad skall jag göra om jag vill ha den under ett eget befintligt domännamn och saknar tekniska kunskaper inom databashantering (eller vad det nu krävs). Jag vet att jag kan ta rätt på det själv, men eftersom du nu "tjatar" så mycket om det så får du ge lite tips.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-05-18 klockan 17:37.

  3. #3
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    - Få en intervju (eller bättre: få honom att blogga hos dig!) med en känd person och skicka sedan ut ett pressmeddelande om att den ligger på din sajt.
    - Utlys en tävling (jag har själv en med en resa till Kina som förstapris och just den sidan har en j-vla massa träffar)

  4. #4
    2cool4schools avatar
    2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sälen
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Kinaportalen
    - Få en intervju (eller bättre: få honom att blogga hos dig!) med en känd person och skicka sedan ut ett pressmeddelande om att den ligger på din sajt.
    Själv sitter jag på några interljuver med en del svenska kändisar jag själv har gjort. Har du några tips till ställen man kan skicka ut dessa pressmeddelanden?

  5. #5
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av 2cool4school
    Själv sitter jag på några interljuver med en del svenska kändisar jag själv har gjort. Har du några tips till ställen man kan skicka ut dessa pressmeddelanden?
    I tråden "Lista på svenska sociala nätverk" så finns en lista över siter där man kan tipsa om bra artiklar och liknande. Där skulle du kunna lägga med dina intervjuer så tror jag nog att du kan sprida kunskapen om dem rätt bra.

    Tråden ligger under "Social/Viral marknadsföring" och den delen innehåller massor av andra tips du säkert kan använda dig utav

  6. #6
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Jadu Jim du lämnade inte mycket kvar att hitta på...
    Men ett bidrag i alla fall.
    - Skapa opinion i ett ämne och driv den frågan, med namnunderskrifter på nätet, debattartiklar på sidan etc. Nu tänker jag på sidor som bensinskatteupproret, piratpartiets försök till riksdagsplats, senaste sidan jag har sett (i Sverige) var ett upprop att avsätta en viss statssekreterare...
    Men frågans art är av mindre betydelse och vill man inte sticka ut hakan så varför inte driva en fråga om bättre sommarväder eller något annat mindre kontroversiellt. Är det tillräckligt knäppt/intresseväckande/roligt kommer folk.
    --
    Ok du börjar övertyga mig om att skaffa en blogg. Så vad skall jag göra om jag vill ha den under ett eget befintligt domännamn och saknar tekniska kunskaper inom databashantering (eller vad det nu krävs). Jag vet att jag kan ta rätt på det själv, men eftersom du nu "tjatar" så mycket om det så får du ge lite tips.

    Blogg skaffar du gratis på http://www.blogger.com, googles egen lilla bloggverktyg där du även kan publicera den på din egen site, skitenkelt med FTP uppgifter..

    Såhär kan det se ut med egen design...
    www.michaelpersson.com/blogg/

    Michael

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  2. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  3. 301 Redirect till mapp från default.asp
    Av haishen i forum URL-omskrivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 18:28
  4. Altus sålt till Notabene i Danmark
    Av SEOhans i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:18
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57