Resultat 1 till 9 av 9

Traffic Secrets 2.0?

  1. #1
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Hej,

    någon som köpt John Reese nysläppta Traffic Secrets 2.0?

    Ni som köpt förra versionen av Traffic Secrets? Vad tyckte ni om den?

    /Patrik

  2. #2
    Beckzars avatar
    Beckzar Beckzar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    96
    Är av princip allergisk mot försäljningssidor som är "en kilometer" långa. Liknar mer ett "nigeriabrev" än något annat
    Leads

    Köper/byter sajter/länkar inom spel, finans och resor. PM!

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Nu var det ju inte det jag efterfrågade, utan om det finns något värde i produkten.

    Och med den inställningen lär du missa en del godbitar, oavsett "en kilometer långt" eller "1 cm kort" säljsida ...

    /Patrik

  4. #4
    Beckzars avatar
    Beckzar Beckzar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    96
    Ta det inte personligt Patrik, ville bara kommentera eftersom jag menar att de flesta sådana sidor erbjuder ren smörja. Amerikanare är ju experter på att göra "vetenskap" av allt. Även om jag missar en del godbitar så slipper jag nog med min inställning att bli lurad i de flesta fall. Det finns enligt mig inga genvägar till bra SEO, bara erfarenhet och hårt arbete. SEO-forum har nog det mesta man behöver veta inom SEO utan att behöva köpa och plöja igenom 30 CD-rom skivor.

    Men köp gärna produkten och tala om hur den är, jag är den förste att "stå tillrättavisad" om jag har fel

    /Beckzar

    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Nu var det ju inte det jag efterfrågade, utan om det finns något värde i produkten.

    Och med den inställningen lär du missa en del godbitar, oavsett "en kilometer långt" eller "1 cm kort" säljsida ...

    /Patrik
    Leads

    Köper/byter sajter/länkar inom spel, finans och resor. PM!

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Eftersom jag postade i "off topic" så handlar det heller inte om SEO, utan om att ändå skapa trafik till sin site på andra sätt. Allt är ju inte SEO och trafik kan skapas på många olika sätt idag där SEO är en del i hela ekvationen.

    De där killarna är ju kända för att kunna sin sak och smäller en del av "SEO Guruna" på fingrarna om man säger så, då mycket av trafiken INTE är SEO relaterad.

    /Patrik

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    En sak till, den är nog inte speciellt anpassad för den svenska marknaden, men å andra sidan är den svenska marknad extremt liten.

    Jag har köpt den för att se om det kan tillföra något för ett av mina "internationella" projekt

    /Patrik

  7. #7
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    TV-reklam fungerar för trafik, och det är inte SEO... Tyvärr håller det inte i sig så länge efter TV-inslaget.

    Vi var med i ett inslag på "Speed channel", och då hände detta:

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det beror ju också på vad man har att erbjuda, om det finns något som kan "fånga upp" besökaren och få dem att återkomma. Nu vet ju jag vilket företag det handlar om som du nu refererar till och det är ju mer riktat mot återförsäljare än vanliga besökare, även fast vanliga besökare får mycket information om era produkter.

    Även om man kör helt vanlig hederlig SEO och får sökmotortrafik så har du ju sådana toppar också. Mycket folk som kommer in, men är det kvalitetstrafik? Återkommer besökarna eller vänder de i dörren så att säga?

    Alla sätt att skapa trafik är bra, och det är INTE enkom bara SEO som gäller, även fast vi gillar den biten. Det finns så mycket mer idag än vad det gjorde för bara ett par år sedan, i hur man kan skapa trafik med en noll budget och även med miljon budget.

    /Patrik

  9. #9
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    TV-reklam fungerar för trafik, och det är inte SEO... Tyvärr håller det inte i sig så länge efter TV-inslaget.

    Vi var med i ett inslag på "Speed channel", och då hände detta:
    Det var en intressant kurva, man ser inte ofta sådan statistik över ökad trafik som effekt av genomslag i traditionell media. Kan du kanske säga något om 1) vilken (slags) sajt det gällde? 2) hur kurvan utvecklade sig? 3) om det gav några inlänkar?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kinnevik ökar sitt ägande i Relevant Traffic
    Av Sökmororgurun i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 10:35