Resultat 1 till 9 av 9

google ser mitt ip nr?

  1. #1
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    Jag har bloggar som ligger på ett webhotel och så har jag bloggar som ligger på min dator(tror jag eller på wordpressserver?)nu länkar jag dessa till en sk huvudblogg så då blir det många inlänkar men hur är det då med ip nr?Google ser ipnr och då skulle det vara bättre att ha ex flera olika webhotel för att få olika ipnr så inte google ser att det är samma avsändare som länkar till ett och samma ställe?Men om jag då sitter på annan adress idag och gör en blogg och gör en inlänk till huvudbloggen.Vilket ipnr blir det,bör väl bli från där jag sitter just då?Men jag uppdaterar inlänken imorgon från annan adress så vilket ipnr blir det då.Hoppas Ni fattar vad jag är ute efter,lite rörigt.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag tror inte G ser vilket IP du skriver dina inlägg ifrån, utan vilket IP servern har där din blogg ligger.

    Hur mycket det skulle skada vet jag inte. Många pratar om olika C-nät, men tänk om jag lägger min mycket populära sida hos One eller Surftown, och 99% av mina inlänkar kommer från samma webbhotell. Ska det inte hjälpa min sajt då?

  3. #3
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    Jag har bloggar som ligger på ett webhotel och så har jag bloggar som ligger på min dator(tror jag eller på wordpressserver?)nu länkar jag dessa till en sk huvudblogg så då blir det många inlänkar men hur är det då med ip nr?Google ser ipnr och då skulle det vara bättre att ha ex flera olika webhotel för att få olika ipnr så inte google ser att det är samma avsändare som länkar till ett och samma ställe?Men om jag då sitter på annan adress idag och gör en blogg och gör en inlänk till huvudbloggen.Vilket ipnr blir det,bör väl bli från där jag sitter just då?Men jag uppdaterar inlänken imorgon från annan adress så vilket ipnr blir det då.Hoppas Ni fattar vad jag är ute efter,lite rörigt.
    Det intressanta är inte vartifrån du surfar när du skriver inlägget. Det intressanta är på vilket ip-nummer bloggarna hostas eftersom det är ifrån det ip-nummret länken till huvudbloggen kommer. Att använda olika webbhotell är alltid det bästa just pga att dom har olika AS nät och C-nät.

    Det går hyfsat att ha flera bloggar på samma ip till en början, men försök att bygga ut det på så olika nät som möjligt. Du kan t ex använda domaincrawler.com för att se vilket ip en blogg ligger på.

  4. #4
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    OK jag är med men om jag då har ex wordpressbloggar lagrade på min laptop,int e på webhotel ,den har inget ipnummer eller?Kommer inte ipadressen från min internetleverantör i det fallet?
    Om jag då flyttar till annan plats och där finns väl då annat ipnummer?Är Ni med på vad jag försöker få fram.Om jag har bloggar lagrade på min laptop och går till olika ställe och laddar upp inlänkar så varje gång kan det bli olika adress/ipnummer och om en google sen följer en länk så hamnar den där jag är just då med det ipnummert,haha gud vad jag är rörig,hoppas någon är med mig vad jag vill ha fram.

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Du tänker att din laptop är din webbserver, och du flyttar runt den för att dra nytta av länkkraften?

    Så fort din laptop inte är online så är din blogg otillgänglig, och det kommer inte att gillas av vare sig Google eller dina eventuella läsare.

  6. #6
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    Japp så är det säkert,därför frågar jag Er som kan detta mycket bättre än mig,tack för det nu är jag med.Provade precis domaincrawler på 2 olika bloggar jag har, de ligger på samma konto men jag fick 2 oilka ipadresser?Mm tack i alla fall,lärt mig lite mer idag.

  7. #7
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    Japp så är det säkert,därför frågar jag Er som kan detta mycket bättre än mig,tack för det nu är jag med.Provade precis domaincrawler på 2 olika bloggar jag har, de ligger på samma konto men jag fick 2 oilka ipadresser?Mm tack i alla fall,lärt mig lite mer idag.
    Du menar att du har bloggar som ligger på wordpress.com?
    Vad är det för urler till dina bloggar?

  8. #8
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    Detta är bara testbloggar http://manasulte.wordpress.com och http://stacker7phenylstack.wordpress.com OBS detta är inge reklam,bara testbloggar så ingen klagar på det.Körde dem preics på domaincrawler igen och di hade olika ipnr.

  9. #9
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    Detta är bara testbloggar http://manasulte.wordpress.com och http://stacker7phenylstack.wordpress.com OBS detta är inge reklam,bara testbloggar så ingen klagar på det.Körde dem preics på domaincrawler igen och di hade olika ipnr.
    De ligger inte på din dator, de ligger på wordpress.com

    För att en blogg skall kunna ligga på din dator måste du ha en webbserver installerad på datorn mm.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  4. Mitt Google API Key?
    Av Susann Stjernborg i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 14:34
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08