Resultat 1 till 4 av 4

Orelevant domännam med relevant sökväg

  1. #1
    hamochis avatar
    hamochi hamochi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    3
    Hej,


    Säg att jag har en sida med domänet [URL borttagen]. Sidan handlar om basejumping.

    Eftersom jag använder joomla så är det bekvämt att lägga sidan i en egen mapp än att lägga den i root directory (blir för rörigt)

    Hemsideadressen ser då ut på följande sätt: httpx://ddddddddd.com/basejumping[/url] (man redirectas självklart när man gå in på sidan).

    Min fråga är om det är bättre att ha hemsidan i root mappen, eller om det inte spelar någon roll att ha den i en mapp som jag har nu.

    Dessutom så har ju ddddddddd.com ingenting med basejumping att göra, är det kanske bättre då att ha det på så vis jag har nu?

    Tack.
    Senast redigerat av whyld den 2008-07-22 klockan 08:34.

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Domännamnet påverkar inte SEO-resultatet, jag skulle välja att ha yellowcliff.com som förstasida, inte en underkatalog.
    Senast redigerat av webguide den 2008-07-21 klockan 07:54.

  3. #3
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Hängde inte riktigt med hur allting hängde ihop.

    Men, om du redirectar startsidan yellowcliff.com till yellowcliff.com/basejumping så skulle jag säga, gör inte det. Att använda domänen för startsidan är rätt viktigt då många kommer länka direkt till denna och även om du 301:ar så kommer värde gå förlorat rent SEO-mässigt.

    Att sökordet inte finns med i adressen till startsidan är inte jätteviktigt. Vad som är viktigt är att det nämns på startsidan och att du sedan länkar till en undersida/underkatalog där mer information kan hittas inom ämnet. Det kommer ge dig åtminstone en dubbelträff i träfflistorna om/när du får upp sidan och får in besökarna.

  4. #4
    hamochis avatar
    hamochi hamochi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    3
    tack för hjälpen =)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kinnevik ökar sitt ägande i Relevant Traffic
    Av Sökmororgurun i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 10:35