Resultat 1 till 8 av 8

Få sin site publicerad i Kataloger

  1. #1
    samimehmeds avatar
    samimehmed samimehmed är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    7
    Hej Magnus!!

    Håller på att lägga länkar till den listan du gav mig.
    Men hur vet jag att de kommer in, verkar inte som att de ligger inne.
    Även fast det verkar som att jag gjort rätt.

    Har du någon möjlighet att hjälpa mig???

    Sami - paprikastore.se

  2. #2
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av samimehmed
    Hej Magnus!!

    Håller på att lägga länkar till den listan du gav mig.
    Men hur vet jag att de kommer in, verkar inte som att de ligger inne.
    Även fast det verkar som att jag gjort rätt.

    Har du någon möjlighet att hjälpa mig???

    Sami - paprikastore.se
    Det kan ta allt från några dagar till flera veckor tills länkarna kan bli godkända.
    Oftast så brukar man få en bekräftelse per e-post om länkarna är nekade eller godkända. bara att avakta.

  3. #3
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Precis som Gabriel säger kan det ta väldigt olika tid. Var och en av katalogerna ägs av någon som behöver godkänna siten. Det kan vara väldigt mycket jobb eftersom kataloger av den här typen är populära hos spammare (man kan vara tvungen att rensa ut helt ruskiga mängder). Jag upplever att efter några veckor har man (om man får godkänt) sin sida i huvudparten.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  4. #4
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Det är som sagt ganska mycket spam. Jag startade min första katalog i november 2007, har fått ca 1200 sajter registrerade varav jag har godkänt ca 240 (har även själv lagt till ca 100 populära sidor). Det verkar som om de flesta inte bryr sig i mina regler utan chansar, det gör dock inte mig så mycket eftersom det går ganska fort att ta bort dem. Jag kanske är hård i mina granskningar av webbsidor, har ungefär samma regler som KTHNOC dvs. det ska finnas namn på ägare, kontaktuppgifter mm. Sen åker många pga. Adsense reklam, har väldigt svårt att förstå hur man tänker när man har Adsense reklam i tex. en webbshop. Vad är affärsidén? Att sälja sina egna saker eller att tjäna pengar genom att hänvisa till sina konkurrenter?

    Jag försöker kontrollera inkommande länkar minst var annan dag, i ett fåtal fall (ca 10%) är det ganska enkelt att bedöma en sida och då kan den bli godkänd inom 2 dagar. Ca 50-70% kan jag radera direkt. De övriga ca 20% kontrollerar jag eftersom och då kan det ta 1-3 veckor innan de godkänns.

    Har valt att inte använda någon typ av mailfunktion. Dvs. den som registrerar får ingen respons huruvida sidan är godkänd eller ej. Det är bara ett val från min sida, rätt eller fel? Vad tycker ni? Har dock märkt att seriösa sajtägare ofta skickar ett mail och kontrollerar vad som hänt efter ett tag. Ibland gör man misstag och raderar bra sidor och då är det bra att man får höra det.

  5. #5
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Citat Ursprungligen postat av Torreman
    Har valt att inte använda någon typ av mailfunktion. Dvs. den som registrerar får ingen respons huruvida sidan är godkänd eller ej. Det är bara ett val från min sida, rätt eller fel? Vad tycker ni? Har dock märkt att seriösa sajtägare ofta skickar ett mail och kontrollerar vad som hänt efter ett tag. Ibland gör man misstag och raderar bra sidor och då är det bra att man får höra det.
    Jag har själv 2 kataloger, och har skärpt reglerna, innehåll enbart designat för adsense/tradedoubler mm får inte godkänt. Jag har heller ingen notfiering på ena sajten för jag inte orkat bygga någon och på min andra sajt så får jag inte mailfunktionen att fungera (PHPLD).

    Jag tycker dock att det är bra med notifierings mejl eftersom de flesta har många webbplatser och får de då en notifiering om att sajten inte blir godkänd så kanske de inte poster 30-40 andra sajter. ex res-till-x och res-till-xx osv osv...

  6. #6
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Torreman -> abcinternet.se?

    Kör http://www.lägg-till-länk.se och jag accepterar iaf 70% av alla anmälningar, alla är manuellt anmälda vad det ser ut som. Kriterierna jag kör efter är att sajten ska vara bra för användaren och erbjuda ett unikt innehåll. Därav åker många Made for adsense sidor. I övrigt kollar jag mycket på titlarna som folk skickar in, de får inte vara för spammiga med en massa sökord.

    I vilket fall är du välkommen att skicka in din länk i katalogen ovan, den passar bra där. Kom ihåg att skriva en beskrivande titel.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  7. #7
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Jo, den är min + 4 till. Det blev några länkkataloger av bara farten när jag hade bestämt mig för att göra något på Internet.

    Jag kanske har haft otur med registreringarna, får väldigt många amerikanska sidor. Typ 20-30 sidor som heter classifieds-washington.com etc, massor av coupons-blabla.com mfl. Det kan nog vara domännamnet som spökar, abcinternet är ganska universiellt. Har mindre problem med mina andra kataloger.

    MFA kan vara svårtbedömt, blir ganska subjektivt. Försöker dock att kolla om sidan har något mer innehållsvärde än att styra adsense-reklamen. Måste också medge att mina länkkataloger i dagsläget är typ MFA. Jobbar inte med extern SEO, så jag har egentligen ingen plan med mina kataloger.

  8. #8
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Torreman, för att slippa jänkarna så kan du göra uppslag mot IP:et...

    Kan ju vara tips till alla katalog-ägare. Om ni bara vill ha inlägg från ett land/språk så slå upp vad de sitter på och kasta bort de övriga. Man ska alltid begränsa sig på Internet och vem som får göra vad, alla ska kunna se men där ska det också ta stop. Liten grej jag plockat upp från mina drupal-studier

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på engelska sökmotorvänliga kataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 16:52
  2. Lägga till i Svenska Kataloger
    Av JED i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 22:19
  3. Bra länk trix och tips för kataloger.
    Av Sundream Estate i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 15:54
  4. Submita url till svenska kataloger
    Av Daniel i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 10:37
  5. Matt Cutts nya post "Indexing Timeline"
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 17:28