Resultat 1 till 3 av 3

Länkar från Myspace mfl

  1. #1
    Mikaels avatar
    Mikael Mikael är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    12
    Hej,

    Har fått ett erbjudande om att köpa "follow länkar" från 100 sidor typ Myspace och liknande.

    Jag undrar om det kan vara värt någonting för mig? Min sajt är ju Svensk och sidorna som länkar till mig på Engelska...

    Hoppas någon vet och vill svara,

    Mvh

    Micke

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Låter som spam ... jag hade undvikit sådant.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Mikael
    Hej,

    Har fått ett erbjudande om att köpa "follow länkar" från 100 sidor typ Myspace och liknande.

    Jag undrar om det kan vara värt någonting för mig? Min sajt är ju Svensk och sidorna som länkar till mig på Engelska...

    Hoppas någon vet och vill svara,

    Mvh

    Micke
    Hej Micke.

    Google kommer att lägga mer vikt på länkar från sidor på samma språk som din egen sida, så det är primärt de länkarna som du vill lägga din tid och energi på för att skaffa. Däremot så kan det även vara en fördel att ha inlänkar från exempelvis engelska sidor också så länge länkarna ser naturliga ut för Googles algoritm...

    Ett annat exempel skulle kunna vara om du föreställer dig att du skulle ha en inlänk från en engelsk sida som har tiotusentals besökare i månaden... Även om den inlänken inte ger dig en bättre rankning på Google så kanske den kommer att ge mycket trafik till din sida ändå... Men, å andra sidan, så kommer inte majoriteten av de besökarna vara rätt typ av trafik då de flesta inte kommer att kunna läsa eller förstå svenska.

    Min poäng är att hellre så vill jag ha exempelvis 1000 engelska besökare i månaden till min svenska hemsida än inga besökare alls, även om de inte förstår svenska... Anledningen till det är ju att det kommer att bland annat påverka min alexa rank positivt, plus att man kan ju alltid sätta upp någon Banner eller liknande för att passa trafiken över till någon annan sida på engelska som man äger eller är affiliated med.

    mvh,

    Henrik
    Senast redigerat av Sisu den 2008-12-28 klockan 03:26.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar säljes från auktionssida.
    Av Auktionen i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 21:33
  2. Länkar från foto och bildsiter köpes
    Av micke021 i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 19:36
  3. Länkar från seo-forum
    Av StefanBergfeldt i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 12:18
  4. Många länkar från samma hemsida
    Av BraMarknadsföring i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:55