Resultat 1 till 3 av 3

Skicklig prisvärd ekonom i STHLM

  1. #1
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Jag och en god vän har precis startat ett online-företag. Vi är säljare i botten bägge två, produkten är klar och jag har framgångsrikt skött SEO-arbetet. Emellertid så har ingen av oss någon som helst koll på ekonomi. Vi vet knappt hur man upprättar en faktura, och ännu mindre vad vi får och inte får göra med pengarna när de väl kommer in på kontot.

    Behöver således komma i kontakt med någon skicklig ekonom som kan hjälpa oss, inte bara med bokföringen utan också med skatteplanering, bolagsform osv.

    Alla tips välkomnas

  2. #2
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Hej!
    Kolla in följande trådar

    Tips på bra revisor?
    Frågor om revisor till AB
    Reco.se (rekomenderas att besöka)

    Har tyvärr inga erfarenheter då jag sköter allting själv, dock ska jag kontakta Revidea som Connywesth rekomendera i denna tråd

    Lycka till!
    Senast redigerat av Gabriel K den 2008-07-23 klockan 03:12.

  3. #3
    J Bs avatar
    J B J B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    10
    Är själv i branschen dock ej i stockholm.

    Det du ska tänka på är att onlineverksamhet kan bli lite komplicerat avseende momsfrågor. Det är inte säkert du vet var dina kunder finns.

    Om ni ska driva ett företag gemensamt och ha det som huvudsaklig förvärvskälla tycker jag att AB är helt klart att föredra. Detta under förutsättning att det ger något överskott eller att det kommer göra det på sikt. Handelsbolag kan vara ett alternativ, men regeringen har försvårat genom ny lagstiftning så just nu är läget osäkert hur man kan ombilda HB m.m. Dessutom driver du ett HB med personligt ansvar med det i AB:t är begränsat.

    Jag kanske har någon som jag kan tipsa dig om att höra med ifall du skickar ett PM. Vet att de är mycket duktiga, dock osäker på prisbild.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)