Resultat 1 till 2 av 2

synonymer i domännamn

  1. #1
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    hej.
    Om jag har en sida med innehåll under domänen sökord.se och även har en domän med en synonym till sökordet synonym.se

    Bör jag då skapa innehåll på sidan synonym.se för att ha någon chans att ranka bra även på det ordet, eller kan jag dra lika stor nytta av att jag har synonym.se 301 redirect till sökord.se om synonymen även finns med i texten på sidan sökord.se


    Jag har läst Jims tråd om synonymer i texten, http://www.seo-forum.se/google/1149-...hlight=synonym men här gäller det alltså om man har nytta av att ordet finns i en domän som är redirectad eller inte.

    Vad är er uppfattning?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Min uppfattning är att domännamn har viss inverkan men ingen jättestor på resultatet men att 301:at domännamn endast syftar till att vidarebefordra länkkraft, besökare och tala om för omvärlden att domänens material är permanent flyttat till den andra domänen. Med andra ord tror jag inte att du får något värde av ett 301:at domän i form av relevans på det ordet.

    Mitt råd är att skapa en satellitsida på synonymdomänen och slussa värde den vägen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. använda ä, å etc i domännamn
    Av johant i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 15:25
  2. Domainers | sökmotor för deaktiverade domännamn
    Av Andreas Bard i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 11:37
  3. Komma på bra domännamn ?
    Av Totte i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 13:28
  4. Tyska domännamn
    Av webguide i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 13:14
  5. alternativ på upptaget domännamn
    Av Ben i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 18:38