Resultat 1 till 5 av 5

Några Newbie frågor om PR o Google

  1. #1
    pokerlifes avatar
    pokerlife pokerlife är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    8
    Pagerank

    Om jag har en sida som fått tex. 2 i PR, och jag stänger sidan och har en "Under construction" på den, förlorar jag pageranken då?
    Är lite rädd att Google kollar in sidan precis under den dagen jag uppdaterar den.

    //Ingen aning om jag postade på rätt plats nu

  2. #2
    mazadas avatar
    mazada mazada är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    60
    Om det bara handlar om en dag så behöver du inte vara orolig för pr då det är inlänkarna som gör det o dom försvinner nog inte över en dag.

    Annars kan man ju vara orolig för hur google ska placera sidan i serp om det är så att googlebot inte besöker sidan så speciellt ofta... Men det förebygger man genom att se till att googlebot gör besök ofta.. genom att tex ha en sida som hela tiden får nytt innehåll, eller skaffa fler inlänkar =) Men det är nog ingen fara.. vet google att det finns ett innehåll o så när dom besöker sidan igen så är den plötsligt borta så återkommer boten förmodligen rätt tätt inpå igen för att kontrollera osv.. bara en spontan tanke.. inget som jag kan styrka..
    TV-Tablå - tv.121.nu

  3. #3
    pokerlifes avatar
    pokerlife pokerlife är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    8
    Sidorna är stängda allt från några timmar till flera dagar, bara index.php-sidan alltså.
    Brukar bjuda in googlebot i samband med sitemap uppdateringar och direkt efter index- uppdateringen.
    Jag har en sida som jag bara låtit vara, med blandat innehåll, som en test sida dit jag laddar upp olika portaler, cms system osv för att sen ta bort dem och låta servern vara tom tills jag provar någonting igen och den har faktiskt PR1, trots värsta misshandeln av servern

    En annan fråga om PR.
    Om jag har PR2 på index och har länkbyten på footern, med x-antal länkar, hur och vad ska jag tänka på? Vad är för mycket och hur ska länkningarna fungera?

    Undrar även hur jag kan skapa länkar som är interna och bra, för jag tror att jag har väldigt dålig koll på det, typ såhär:

    visit *kalles.se | bonus info kalles.se | review kalles.se

    *= Länken till kalles.se, dom andra går till interna sidor.


    Dessa länkar borde påverka PR på något sätt har jag för mig?

  4. #4
    pokerlifes avatar
    pokerlife pokerlife är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    8
    PR Update nyss! Gick upp från 2 till 3 trots att sidan var nere

    Im

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av pokerlife
    PR Update nyss! Gick upp från 2 till 3 trots att sidan var nere

    Im
    Jag tror inte nertid har någon betydelse alls för toolbar PR. Om det har någon inverkan på ranking vet jag inte och det är ingen faktor jag känt att jag behövt följa.

    Tittar vi på PR exporten nu generellt är detta så vitt jag kan se den i särklass renast exporten någonsin avseende just page ranking jag sett enligt den ursprungliga algoritmen (d.v.s. just page ranking och inte ranking). Därmed inte sagt att den är mer relevant avseende ranking än tidigare. Tvärtom snarare gissar jag. Orsaken till detta torde vara att Google köpt på sig mycket mer datorkraft.

    Men för SEO-branschen tror jag att detta är en smutt export som kommer gynna de flesta av er Vilket är utmärkt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  5. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03