Resultat 1 till 6 av 6

subdomän i länkkataloger.

  1. #1
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    Har subdomäner samma värde i länkkataloger ex kthnoc och godtar de subdomäner?Någon som vet hur det funkar med andra länkkataloger med subdomäner?Indexar google en subdomän likvärdigt en sk vanlig domän?

  2. #2
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    Har subdomäner samma värde i länkkataloger ex kthnoc och godtar de subdomäner?Någon som vet hur det funkar med andra länkkataloger med subdomäner?
    Det är upp till katalogägaren att bedöma. Det är ingen omöjlighet att den bli godkänd. Jag kan godkänna en subdomän i mina kataloger om den känns motiverad. En subdomän som jag tex skulle godkänna är typ spraydate. spray. se. Men det är som sagt upp till katalogägarens subjektiva tyckande. kthnoc har inget konsekvent bedömande av sidor, beroende på vem som granskar kan man bli nekad eller godkänd. Jag har fått en del sidor godkända men inte andra, och då har de tex motiverat det med att mitt företag redan finns registrerat.

    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    Indexar google en subdomän likvärdigt en sk vanlig domän?
    Google indexerar den som en "vanlig" domän.

  3. #3
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    ok tack för det,tänkte på att alla mina subar är olika ämne typ ekonomi,datorer,hälsa osv så även om det är samma företag så
    är det helt olika innehåll vilket man kan hoppas blir bedömt som så,
    och inte vem som äger dem.

  4. #4
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    ok tack för det,tänkte på att alla mina subar är olika ämne typ ekonomi,datorer,hälsa osv så även om det är samma företag så
    är det helt olika innehåll vilket man kan hoppas blir bedömt som så,
    och inte vem som äger dem.
    Om du vill att de ska bedömas som skilda domäner så ska du nog inte länka dem mellan varandra. Helst ska du nog låta bli att länka ihop dem med huvuddomänen också.

  5. #5
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    Tyvärr blir det svårt,då det är ett nätverk av bloggar med en sk huvud sajt och många olika sub domäner.Vill klart regga sk riktiga domäner för alla men kostar en förmögenhet med 40 olika och vill då givetvis ha alla, inte bara .se så sub domäner är det enda valet,tyvärr.Men jag vill marknadsföra varje blog var för sig,som egna sajter.

  6. #6
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av lenny46
    Tyvärr blir det svårt,då det är ett nätverk av bloggar med en sk huvud sajt och många olika sub domäner.Vill klart regga sk riktiga domäner för alla men kostar en förmögenhet med 40 olika och vill då givetvis ha alla, inte bara .se så sub domäner är det enda valet,tyvärr.Men jag vill marknadsföra varje blog var för sig,som egna sajter.
    Det är ju inte så att det är skadligt på något sätt att länka mellan subdomäner. Risken är bara att Google räknar det som en och samma domän. Ingen katastrof. Ditt upplägg funkar säkert bra ändå.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lägga blogg på undersida eller subdomän?
    Av erison i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 00:48
  2. länkkataloger
    Av Solutions i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 15:25
  3. Tinas (pontings) Länkkataloger
    Av Tina Isola i forum Kataloger
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:48
  4. Tips bra script för länkkataloger
    Av Obbe i forum Kataloger
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:44