Resultat 1 till 2 av 2

Tillbakalänkar

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Om en sajt med hög rank länkar till mig, bör jag då länka tillbaka till denna sajt , eller är det tvärtom skadligt eller ingen betydelse vilket som?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Du bör snarare föra resonemanget om en sida länkar till dig har dina besökare någon behållning av en länk även till denna sida från din?

    En sida med hög rank har ofta mycket och bra innehåll och finns det innehåll relaterat till din sida så kanske dina besökare skulle vilja ta del av. Om det är så då ska du definitivt länka.

    Om det handlar om ren SEO så gäller ju tesen att utlänkar ska gå till sidor av hög TrustRank där wikipedia kan nämnas som en av de stora. Men även mindre officiella sidor har TrustRank. Vad du vill akta dig för att länka till sidor som har taskig TrustRank. Några hintar är om sidan har länkar till mindre lämpligt material och om den har många sidor i duplicated filtret etc... de gamla vanliga flaggorna man vill undvika med sin egen sida.

    Vet inte du blev så mycket klokare på vad du ska göra men jag hoppas det gav dig lite mer kött på benen inför beslutet ^^

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tillbakalänkar om man har en webbutik?
    Av Vindvilja i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:43