Resultat 1 till 7 av 7

optimera webshopp.

  1. #1
    lenny46s avatar
    lenny46 lenny46 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    24
    Vet inte var tråden passar bäst,kör här.Håller på att starta en ny shop(oscommers)inom hälsokost.Man använder då oftast leverantörens texter,dels för lathet men också,hur många olika sätt kan man beskriva ex vitamin B på?och man får inte uttrycka sig hur som helst enligt läkemedelsverket så vad gör man?Hur kan man då optimera en sådan shop.Varan kan inte beskrivas på så många sätt och att bara upprepa ordet vitamin B ger bara visst resultat så vad gör man?sitemap=ja,meta=ja in på länkkataloger=ja,djuplänkning=ja
    men vad mer på själva shoppen?En blogg har hela tiden nya artiklar mm som är lättare att pusha för viss ord om man vill indexas på men en shopp är begränsad eller?Alla seoproffs som finns här,lite tips kanske?

  2. #2
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Sökmotorvänliga URLer, unika titlar för varje produkt, unika meta-taggar för varje produkt.

    Sedan skriva om produkttexter.

  3. #3
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Rent generellt, är mitt intryck att de flesta webshoppar av olika slag är rätt dåliga på att hitta in på resultatlistan. Kanske är det jag som söker på fel saker, men jag har då aldrig kommit till en webshop, vad jag minns!

    Jag känner inte till detaljer av just den variant du använder. Kanske den skiljer sig från mängden?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Lenny46: Då har redan räknat upp några saker att tänka på, meta, inlänkar, djuplänkar. Monkey business fyllda på med en del.
    Att skriva om texter är inte så svårt. Flytta om lite ord, börja på ett annat sätt, avsluta texten på ett annat sätt. En text på 50 ord är inga problem att skriva om helt men ändå i princip få den att se helt ny ut med samma ord.
    Sedan skall du inte glömma interlänkningen mellan sidorna. Som på sidan som handlar om vitamin B även länka till vitamin A. Eller någon produkt som på något sätt har anknytning till området vitamin B handlar om.
    Det hjälper en besökare att få alternativ/kompletteringar och är bra ur optimeringssynpunkt.

    Starta en blogg själv. Du kan där informera lite mer om produkterna, nyheter som kommer in i ditt sortiment. Andra tips etc.

    Det är i de flesta fall inte speciellt svårt att optimera en webbshop i princip oavsett hur den är byggd.
    Tycker snarare att de webbshoppar som är optimerad återfinns mycket högt upp på resultatlistan. Eller snarare det sista vet jag.

  5. #5
    Karins avatar
    Karin Karin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Förutom ovanstående tips. B-vitamin är uppenbarligen ett viktigt ord. Men fundera även på viktiga behov, hälsoproblem/lösningar, företeelser kring B-vitamin. Förmodar att du har kontrollerat att just B-vitamin är ett väldigt eftersökt ord, men titta även på om det söks på något/några andra ord tillsammans med det. Som helt ny webbplats kan det vara svårt att jobba upp enskilda konkurrensutsatta ord, speciellt de första månaderna. Det är alltså viktigt att inte snöa in sig på ett enda ord och jobba stenhårt på bara det. Jobba bredare. Det kräver aktivitet av dig, speciellt i början men du har allt att vinna. Så lathet och att använda leverantörers texter är sämsta möjliga utgångspunkt om man vill lyckas på nätet. Risken är också att du filtreras bort genom att du har duplicerat innehåll, dvs om det redan finns på exvis leverantörens webbplats sedan länge. Ett annat tips, kristallisera ut din målgrupp och fundera på andra butiker/webbplatser som har samma/liknande målgrupp men som inte säljer kosttillskott. Även här måste man ha lite fantasi och energi. Kontakta sen de webbutiker/webbplatser/bloggar som du hittar - kanske kan ni tipsa om varandras produkter, antingen direkt i butiken eller via en blogg. Lycka till!
    //Karin

  6. #6
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Börja med att använda ett större omfattande ord om hälsa, hälsoprodukter, eller apotek, medicin, sedan uppdaterar du varje sida eftersom, lägger till fler interna länkar och bygger ditt interna nätverk på ett smart sätt. ha i tanke att allting ska relateras till allting annat på ett sätt så det fungerar helt enkelt.

    glöm inte att använda dig av ett klargörande domännamn så klarar du av en stor del av sökordens relation direkt...

    Ha även i tanken att google sser gärna första ordet i varje mening som mer värd än det andra och närliggande länkar kan också vara av vikt i en text. så du måste helt enkelt skriva om det så det funkar logiskt eller semantiskt som man säger för att hitta rätt struktur med.

    Michael

  7. #7
    Purrens avatar
    Purren Purren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    10
    Skapa en blogg som hör samman med butiken där du djuplänkar ofta till nya produkter osv, med recensioner och annat intressant.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 00:03
  2. Optimera en sida!
    Av pokerbolaget i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 12:33
  3. Optimera CSS
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 12:24
  4. optimera sidan efter sökfras
    Av Magnusson i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:58
  5. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54