Resultat 1 till 6 av 6

Byta Webhosting -Försvinner Pr?

  1. #1
    pokerlifes avatar
    pokerlife pokerlife är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    8
    Hello, undrar om jag har en sajt med pr2 och byter webhosting för den,
    förlorar jag Pr då eller hänger den med?

    Från tex. Hosting i USA till hosting i Sverige

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    PR beror på länkar till en url, inte på var sidan/siten ligger för nånstans.

  3. #3
    pokerlifes avatar
    pokerlife pokerlife är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    8
    Så jag kan med andra ord lungt byta hosting Thx

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Jag skulle nog ändå säga att det faktiskt kan påverka, om man ser på följande två påståenden som är relativt vedertagen fakta i nuläget:

    * PageRank är ett värde som baseras på den länkkraft som tilldelas en sajt när den får inlänkar.
    * Sajter som ligger på samma webbhotell och länkar till varandra kan enkelt identifieras och troligen nedvärderas dessa länkar, vilket således ger en lägre eller ingen ökning av PageRank.

    Teoretiskt sett kan man alltså förlora PageRank om man flyttar till ett där man har en eller flera inkommande länkar ifrån, eller inom samma C-klass IP-serie. Dock är det väl inte så troligt, om man nu inte flyttar det till ett webbhotell där man redan har en eller flera andra sajter som länkar till sajten man flyttar.

    Det ger ju dock självklart inte samma effekt som att byta URL till sajten, dvs. att TBPR försvinner tills nästa export, men teoretiskt sett borde man kunna förlora TBPR vid nästkommande export.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Cod
    Jag skulle nog ändå säga att det faktiskt kan påverka, om man ser på följande två påståenden som är relativt vedertagen fakta i nuläget:

    * PageRank är ett värde som baseras på den länkkraft som tilldelas en sajt när den får inlänkar.
    * Sajter som ligger på samma webbhotell och länkar till varandra kan enkelt identifieras och troligen nedvärderas dessa länkar, vilket således ger en lägre eller ingen ökning av PageRank.

    Teoretiskt sett kan man alltså förlora PageRank om man flyttar till ett där man har en eller flera inkommande länkar ifrån, eller inom samma C-klass IP-serie. Dock är det väl inte så troligt, om man nu inte flyttar det till ett webbhotell där man redan har en eller flera andra sajter som länkar till sajten man flyttar.

    Det ger ju dock självklart inte samma effekt som att byta URL till sajten, dvs. att TBPR försvinner tills nästa export, men teoretiskt sett borde man kunna förlora TBPR vid nästkommande export.
    Ja, det kanske skulle kunna påverka, men då har man ju fuskat från början genom att aktivt jobba med länkar från egna siter. Google tittar ju inte enbart på vilka ip-nummer siter har när de försöker koppla ihop dem med varandra.
    Så länge siterna inte kopplas ihop till ett länknätverk som har till uppgift att förbättra SEO-resulatet så är det ingen fara. Eftersom pagerank har med länkar att göra och inte med var siten hostas.

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Såg precis att det visst blev två likadana inlägg när jag skrev i natt, vad nu det berodde på, någon moderator får gärna ta bort ett av dem.

    Jo precis, men jag skulle nog säga att det är väldigt vanligt att man sammanlänkar sina egna sajter, trots det är nog scenariot jag beskrev rätt ovanligt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vill byta länkar flera ämnen
    Av Magnus i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:56
  2. värt att byta c-class på sidan?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 12:58
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 22:49
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 23:55
  5. vill byta länkar med seriösa hemsidor
    Av nofmjalu i forum Länkbyten
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 09:34