Resultat 1 till 7 av 7

Person med flera användarkonton?

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ibland blir jag lite trött.

    Låt mig börja med att citera regel 12:
    Dubbla användarkonton leder till omedelbar avstängning.
    Jag har fått ett tips att Daniel B använder sig nu av 2 st medlemskonton.

    http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=2497
    Användarkontor Solutions hette innan xhrone.
    Profil för Solutions innan redigering:
    Jag jobbar tillsammans med Felix Jacobson och det är väl i kanske snart 1 år som vi har jobbat med SEO och webdesign...
    Profil för Solutions efter redigering:
    Jag heter Felix Jacobson och driver/har drivit en enskild firma inom den här branchen.
    Ny medlem:
    http://www.seo-forum.se/medlemmar/vision54.html
    Namn: Daniel B
    Konto registrerades med samma IP som konto "Solutions".

    Så det verkar kanske som att Daniel B har sålt eller gett över sitt användarkonto till Felix Jacobson och registrerat ett nytt eller att Daniel nu har två konton som han leker med.

    Kan Daniel och Felix förklara sig i tråden?

    Vad tycker medlemmarna på forumet jag ska göra? Sammanfoga kontona? Stänga av?
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2011-09-05 klockan 13:26.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Avvakta förklaring inom rimlig tid, annars avstängning. Kan ju finnas en legitim förklaring.

    Det är en bra regel som jag tycker att du gör rätt i att hålla på.

  3. #3
    Obbes avatar
    Obbe Obbe är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Helsingborg (sundets pärla)
    Inlägg
    176
    Håller med Waldo.

  4. #4
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Nu svarar jag i denna tråd! Jag förstår att ni vill ha en förklaring och det ska ni få. Som ni vet så har jag haft ett konto som heter Solutions men i själva verket så använder jag inte kontot längre på grund av att jag använde kontot tillsammans med min bästa vän Felix.

    Vi använde kontot tillsammans och vi använde det främst i syfte för felix enskilda firma som hette JACOBSON FELIX M F:A där vi sålde länkar, gjorde länkbyten etc. Det var alltså i Felix syfte.

    Tanken var att vi skulle starta ett HB där Felix och jag skulle vara skrivna. Vi är 2 personer men använde det främst i Felix syfte.

    Ganska nyligen så drog jag mig ur företaget har ändrat mig. Så vi kommer inte starta något HB tillsammans utan jag kommer att jobba enskilt. Därav så är jag inte intresserad längre av att "dela" konto med Felix utan jag är intresserad av att ha ett privat konto där jag själv får göra byten som gynnar mig själv.

    Dock har jag tillgång till felix "nätverk" fortfarande men jag föredrar 3-vägs byten till mitt eget. Jag förstår att detta kan ha blivit ett missförsånd och att ni tror att jag använder mig av flera konton men så är igentligen inte fallet.

    Det gamla kontot tillhör igentligen Felix och har alltid gjort. Jag har jobbat för honom men det gör jag inte längre på samma sätt. Sista gången jag använde det så ändrade jag profiluppgifterna så att dem är korrekta.

    Observera att vi kan vara inloggade på samma IP då vi ofta sitter i skolan. Alla elever i vår klass har en egen stationär dator som kan vara kopplad till samma IP. Jag sitter ofta och arbetar där.

    Jag hoppas att ni har förståelse för att jag nu skapar ett eget "privat" konto. Jag ber om ursäkt för vissa missförstånd som kan ha uppkommit och jag hoppas att ni är förstående. Tack!

  5. #5
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag kan också garantera att jag inte bollar med två konton! Vad jag vet så är Felix aldrig inne på det kontot men det måste jag höra med honom. Det är dock inte mitt problem om ni stänger av det. Felix har dessutom funderingar på att stänga ner sitt företag och enbart förlita sig på Adsense privat.

    Tanken var absolut inte att bryta mot reglerna på något sätt. Allt jag vill ha är att ha ett privat konto.

    Är ni intresserad av att kontakta Felix angående om han vill ha kvar sitt konto så får ni vända er till hans mail jacobson.felix[at]gmail.com.

    Jag kan tänka mig att han inte är intresserad av att ha kvar kontot men det kan jag inte svara på. Inte ännu iallafall.

    Men avstängning hade ju verkligen varit trist och jag kan på heder och samvete garantera att jag personligen inte kommer att vara inloggad på kontot mer. Det är Felix nu.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej!

    Jag har lagt till en ny regel:

    14. Ett användarkonto här är personligt, en person per konto. Man kan till exempel inte ha ett användarkonto för ett företag och låta olika anställda använda det.
    Vad jag har förstått så användes kontot Solutions som ett företag för er båda och eftersom detta företag nu inte längre kommer finnas så har jag beslutat att stänga av det.

    Daniel, du är välkommen att fortsätta använda konto Vision54 och endast det kontot.

    Felix är välkommen att registrera sig och använda ett nytt konto och endast det nya kontot.

    Eftersom regel 14 är ny och inte fanns innan får ni inga minus på rykte osv.

    Lycka till.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag är tacksam för svaret och förståelsen Jim!! Tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54
  2. Undvika flera klick på "Submit"
    Av Marcin i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 21:51
  3. En sajt flera språk - hur gå tillväga?
    Av nfinland i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 15:52
  4. Flera domäner under samma IP
    Av Marcin i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 16:13
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03