Resultat 1 till 11 av 11

PR Uppdatering?

  1. #1
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Hej,

    när kommer nästa PR uppdatering? någon som vet?

    Tycker jag har för "låg PR" och jag ser att det tynger mig i vissa sökningar där jag hamnar efter konkurrenterna, och det enda jag kan se som felar är just min PR, som ligger ett snäpp under konkurrerande siter.

    En annan fråga.

    Funkar detta verktyg fortfarande? http://www.iwebtool.com/pagerank_prediction

    Om det funkar, är det då pålitligt?

    cya,
    /PatrikB

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Är du verkligen säker på att det bara är PR som misstämmer?
    Hur ser inlänkssituationen ut mellan dig och dina konkurrenter och vilken kvalitet är det på inlänkarna?
    Vilken länktillväxt har du resp dina konkurrenter haft?
    Är din sida optimerad som den skall vara?
    Hur länge har dina konkurrenter haft sina sidor på Internet i förhållande till din?
    Gäller det exakt samma nyckelord/begrepp?

    Jag är lite tveksam till att fokusera så mycket på PR, det går utmärkt att piska sidor med PR6 med en PR0 sida.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    när kommer nästa PR uppdatering? någon som vet?
    Nej ...

    Tycker jag har för "låg PR" och jag ser att det tynger mig i vissa sökningar där jag hamnar efter konkurrenterna, och det enda jag kan se som felar är just min PR, som ligger ett snäpp under konkurrerande siter.
    PR som sådan uppdateras hela tiden vilket man lätt kan observera om man till exempel plötsligt lägger starka länkar till en viss sida - ökning i rank sker så fort eller några dagar efter Google upptäckt de nya länkarna. Det är bara i toolbaren som inte uppdateras förrän var fjärde månad eller så. Det är faktiskt inte lönt att titta så mycket på det värdet - särskilt inte efter den 4 april då den senaste mycket underliga uppdateringen skedde.

    Funkar detta verktyg fortfarande? http://www.iwebtool.com/pagerank_prediction

    Om det funkar, är det då pålitligt?
    Ej pålitligt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    tackar för snabba svar.

    Tyvärr är det som så, att det endast finns typ en handfull siter med bättre PR än den jag redan har .... och, de som har bättre och skulle kunna "ge tyngd" är konkurrenter :-( ... dvs, inte särskilt troligt man får de länkarna.

    cya,
    /PatrikB

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    när kommer nästa PR uppdatering? någon som vet?
    Nu kommer PR uppdateringen, förändringar i toolbaren började i natt.

  6. #6
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Även link kommandot verkar ha ändrats, från att ha haft fem länkar på google tidigare, så har jag i dag 97 och flera av dem är intärna länkar på siten.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Nu kommer PR uppdateringen, förändringar i toolbaren började i natt.
    Japp. Google har givit oss PR 3 på ett 20-tal undersidor som tidigare hade PR 2 eller 0 på. Ser ut som den precis har börjat köra algoritmen för PR-uppdatering. Bör dock ta den några dagar för att hinna igenom oss.

    Avseende kontinuerlig PR-uppdatering med endast diskret export till toolbaren, så tror jag det både stämmer och inte stämmer.

    När Google gör exporten kan man lätt konstatera att Google inte exporterar ut ett befintligt värde utan verkligen stegar sig igenom algoritmen för approximationen av PR-värdet.

    Det verkar därför troligare att Google förenklat behandlar externa inlänkar som kommer mellan PR-uppdateringen, kanske approximerar en kraft som den ger sidan den länkar på men inte beräknar den vidare fördelningen över sajten.

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag noterar en annan sak vid uppdateringen, link-sökningen verkar generellt ge mer träffar nu än tidigare i Google, även för de sidor som fått mycket måttliga förändringar i PR, kanske på en undersida bara.
    Ok det är inga enorma mängder fler sidor som visas, men en ökning.
    Kan det kanske vara så att Google äntligen börjar ta sitt förnuft i det här fallet och äntligen är på väg att börja visa korrekt även på link?

  9. #9
    robbanfs avatar
    robbanf robbanf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Vad använder ni för verktyg för att kolla pageranken nu? Jag har inte märkt nån uppdatering alls på någon av mina siter.

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vad använder ni för verktyg för att kolla pageranken nu? Jag har inte märkt nån uppdatering alls på någon av mina siter.
    Googles Toolbar för min del, annars finns en del bra verktyg här i tråden som Marcus skapade http://www.seo-forum.se/beraekningar...tool-trad.html
    Fast det kan ske lite förändringar i PR-rankningen, före den har gått igenom ordentligt.

    Men å andra sidan är det ju inte helt säkert att alla sidor verkligen får ändrad PR efter en uppdatering.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-07-14 klockan 22:15.

  11. #11
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Japp, det stämmer.

    Jag har kollat daterade bloggposter och deras PR-värde och kom fram till att denna gång är värdet taget från mellan 9-11 juni 2006. Alltså mer en än månad sedan vilket var längre tillbaka än förra uppdateringen. Det betyder att nya länkar som införskaffades eller nya sidor efter 11 juni finns inte inräknat på denna uppdatering.

    Ska bli spännande att kolla mina sajter.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Uppdatering av algoritm och webmaster-guidelines
    Av Anton Johansson i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 16:10
  2. Uppdatering
    Av Jim Westergren i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 00:24