Resultat 1 till 2 av 2

Fråga: länkbyte med 2a och 3a i serpen

  1. #1
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Jag har en sajt som har en förstaplacering på ett viktigt sökord. På senare tid har jag börjat märka av att placeringen inte verkar vara lika stabil som den tidigare varit. Jag funderar nu över huruvida det vore klokt att försöka göra länkbyten med de sajter som innehar andra- samt tredjeplatsen på sökordet i fråga.

    Skulle detta vara ett smart drag ur SEO-vinkel? Jag tänker mig själv att det kanske inte är särskilt smart såvida jag inte lyckas fånga in länkar från merparten av sajterna strax under i serpen, men i sådant fall att jag lyckades skulle det nog innebära att jag dominerade ganska väl, även om jag länkade till de flesta av mina konkurrenter.

    Vad tror ni?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Om länkbytet inte ger besökarna några mervärde skulle jag hellre satsa bulklänkar från ännu längre bak i serpen. Annars riskerar du att jämna till värdet i toppen och öka rotationen mellan vem som innehar position 1.

    Det är bara vad jag tror, har inte gjort tester. Men eftersom du har högre länkvärde än dem så kommer du ge ut mer värde än du får tillbaka. Och när de får mer än dig kommer du får mer värde från dem än vad du ger dem. Så min teori är att det kommer bli en karusell.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbyte: svensk sida, PR4 ämne typ skönhetsprodukter
    Av Anders Tibbling i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 17:30
  2. Länkbyte: Skönhet och hälsa
    Av 2cool4school i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 22:59
  3. Söker länkbyte
    Av FredrikNas i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 11:15
  4. Ofint tacka nej när en nofollow site ber om länkbyte?
    Av Susann Stjernborg i forum Länkbyten
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 12:02
  5. Länkbyte inom skönhet & hälsa.
    Av 2cool4school i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 10:11