Resultat 1 till 14 av 14

Iconvert, nytt bolag inom internetmarknadsföring, SEO & webbanalys

  1. #1
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Hejsan!

    Tänkte bara säga att jag i dagarna slutat på Online Services och tillsammans med Erik Nettelbrandt startat upp ett nytt bolag inom webbanalys & internetmarknadsföring (främst SEO), nämligen Iconvert.

    Vi kommer främst arbete konsultbaserat med rådgivning och kommer inrikta oss mot medelstora till större bolag.

    Mer info om Iconvert och vår verksamhet:
    http://www.iconvert.se

    En liten intervju med mig på InternetWorld:
    http://internetworld.idg.se/2.1006/1.177072

    MVH:
    Simon Sundén
    En av grundarna till Iconvert
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  2. #2
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Intressant. Lycka till!

    Dröjer inte så lång tid till jag presenterar mitt, så passa på nu innan du får ytterligare en konkurrent!

  3. #3
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av Simon Sunden
    Hejsan!

    Tänkte bara säga att jag i dagarna slutat på Online Services och tillsammans med Erik Nettelbrandt startat upp ett nytt bolag inom webbanalys & internetmarknadsföring (främst SEO), nämligen Iconvert.

    Vi kommer främst arbete konsultbaserat med rådgivning och kommer inrikta oss mot medelstora till större bolag.

    Mer info om Iconvert och vår verksamhet:
    http://www.iconvert.se

    En liten intervju med mig på InternetWorld:
    http://internetworld.idg.se/2.1006/1.177072

    MVH:
    Simon Sundén
    En av grundarna till Iconvert
    Kul Simon! Lycka till! Vilka är medgrundarna? Eller är det du och Erik?

  4. #4
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
    Kul Simon! Lycka till! Vilka är medgrundarna? Eller är det du och Erik?
    Jag och Erik Nettelbrandt är grundare. Som huvudägare i bolaget står Avantime Holding AB. Vi kommer alltså ingå i Avantime-koncernen tillsammans med Avantime AB (webbyrå), Dreamsville AB (designbyrå) och nu då Iconvert.

    Står mer om det på:
    iconvert.se/om-iconvert/
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Simon!

    Har kollat in er sajt och jag är imponerad - den ger ett väldigt bra intryck.

    Jag känner till dig och dina kunskaper, de andra grundarna och ägarna känner jag inte till men tror ändå att Iconvert har tillräckligt med expertkunskap för att leverera bra resultat.

    Vem har byggt er sajt? Ni själva eller? Att den var i WordPress kunde man knappt se, snyggt byggd.

    Jag önskar er lycka till!

    Grattis förresten till artikeln, visst är det så att man inte ska förlita sig på färdiga paketlösningar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Hej Simon!

    Har kollat in er sajt och jag är imponerad - den ger ett väldigt bra intryck.

    Jag känner till dig och dina kunskaper, de andra grundarna och ägarna känner jag inte till men tror ändå att Iconvert har tillräckligt med expertkunskap för att leverera bra resultat.

    Vem har byggt er sajt? Ni själva eller? Att den var i WordPress kunde man knappt se, snyggt byggd.

    Jag önskar er lycka till!

    Grattis förresten till artikeln, visst är det så att man inte ska förlita sig på färdiga paketlösningar.
    Tack Jim!

    Den som byggt sajten är faktiskt jag som gjort i princip allt. Byggde det mesta under lördagen och söndagen (SEO Sunday) så det var inte mycket sömn jag fick under helgen

    Den enda hjälp jag haft är startside-designen i PSD-format samt loggan som gjordes av Dreamsville.

    I och med att jag kan Wordpress ganska bra nu så är det ganska lätt att bygga en sajt med det, det är inte bara bra till bloggar utan kan användas effektivt för sajter. Lägg där till olika plugins så är du i hamn.
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  7. #7
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Det var en fin hemsida.
    Önskar er all lycka.

  8. #8
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Verkligen tjusigt, lycka till med nya företaget!

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Om du även skrivit all copy själv så måste jag säga att det var verkligen snabbt jobbat över en helg!!

    Jo, har även själv använt WordPress som CMS även om jag nu faktiskt föredrar statiska eller halvdynamiska sajter för små webbplatser för att slippa databaser, hackande, ett konstant uppdaterande, spamkommentarer och det faktum att WordPress numera består av inte mindre än sinnessjuka 564 filer (utan plugins).
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  10. #10
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Om du även skrivit all copy själv så måste jag säga att det var verkligen snabbt jobbat över en helg!!

    Jo, har även själv använt WordPress som CMS även om jag nu faktiskt föredrar statiska eller halvdynamiska sajter för små webbplatser för att slippa databaser, hackande, ett konstant uppdaterande, spamkommentarer och det faktum att WordPress numera består av inte mindre än sinnessjuka 564 filer (utan plugins).
    Nästan rätt. Allt content skrev jag inte utan vi delade upp det mellan mig & Erik, så hälften skrev jag under helgen
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-09-02 klockan 19:20.
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  11. #11
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Känns som om det börjar bli fler och fler nu på SEO-marknaden. Ett tag kändes det som om alla köptes upp och att antalet aktörer minskade.

    Och jag måste säga att jag är imponerad av dina skills i Wordpress Simon. Jag tittade på det och övergav det för drupal, som jag inte heller bemästrar men iaf.

    Och Lycka Till, fast om mitt intryck av dig här på SEO-forum är rätt så lär det inte vara tur som ni baserar er bussiness på

  12. #12
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Lycka till Simon, det kommer nog gå lysande. Hur är utsikten från Wenner-Gren Center?
    Kolla in min sida om iphone

  13. #13
    Ken Månssons avatar
    Ken Månsson Ken Månsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    9
    Grattis till starten och exponeringen i IW Simon.
    Kayem Kommunikation - www.kayem.se

  14. #14
    UlrikaRus avatar
    UlrikaRu UlrikaRu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    3
    Vad roligt, grattis! Alltid kul att höra om folk som vågar gå sin egen väg och strata eget.

    Jag har gillat din blogg ett bra tag, så jag får förutsätta att företaget blir lika bra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)