Resultat 1 till 6 av 6

Jag - en pragmatisk allroundare

  1. #1
    Joppedis avatar
    Joppedi Joppedi är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    36
    För mig är sökmotorsoptimering ett av "verktygen" på skrivbordet när jag ska hjälpa små företag och organisationer på Österlen och Skåne att marknadsföra sig. Mest handlar det om webbdesign av hemsidor, men alltid som en del i marknadsplanen. Men ibland gör jag trycksaker (katalog, folder, annons), nyhetsbrevskampanjer eller skräddarsydda utbildningar. Allround, javisst, men å andra sidan känner jag mig otillräcklig i det mesta

    Även om SEO bara är en del, så är det en rolig och viktig del i arbetet. Dessutom är det ju möjligt att mäta resultatet! (rankning på sökmotorerna + sajtens besöksstatistik + kundernas försäljning). Tävlingslusten triggas, eller hur!?
    Jag försöker hålla mig uppdaterad o ha översikt vad som händer i denna nisch, via Webpositions nyhetsbrev o några branschsajter. Men det är mycket som ni skriver om som jag inte har en susning om, så jag har mycket att lära. Detta forum är ett himla bra initiativ - tack!

    Samtidigt vet jag att jag lyckas rätt bra med mitt SEO-verktyg: många kunder förundras över hur bra effekt mitt arbete ger. Det stimulerar dem att fortsätta använda Internet mer aktivt, och då har man kommit in i en god spiral för långsiktigt arbete.

    Privat är jag annars drygt 40 år, 2 barn med min fru samt ett oräkneligt antal hundar, katter, ormar o gud vet vad. Ägnar mig gärna åt att arrangera dans- o teaterföreställningar i trakten.

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Välkommen Joppedi! Här finns det alltid mycket info att hämta
    Lätt mitt favvo forum detta!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Välkommen fr en annan som snart fyller 20 + 20

    Har fått oerhört mycket hjälp från detta forum (även om allt inte står i klartext) och fått upp min site från att inte ha varit med på kartan till att lista sig, beroende på sökfras/sökord, på sid 1 - 3 ... vilket är ett klart lyft. Bara att suga in all info som kommer.

    Hundar, verkar vi också ha gemensamt, för du besöker väl AktivHUND ... ett måste för alla hundägare

    Du vet, hellre veta lite om mycket, än mycket om lite .... det är min fras, dvs mycket bred i mitt kunnande .... dock en spets, webbutveckling med Classic ASP / ASP.NET

    cya,
    /PatrikB
    Senast redigerat av Patrik Berggren den 2006-05-24 klockan 21:43.

  4. #4
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Välkommen Joppedi!

    Jag tycker du har en klok inställning till marknadsföring av små företag och organisationer. En snabb titt på dina kundreferenser visar att du arbetar i en sann on-site-tradition, kompletterat med ett långsiktigt länkarbete. M.a.o det traditionella sättet, det sätt som alltid vinner i längden.

    Hoppas att du ska trivas!

    Nikke

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Välkommen till forumet Jopped, hoppas du lär dig mycket här!
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Får också önska dig välkommen som en skåning till en annan (ok jag är inflyttad så jag räknas väl inte som skåning egentligen)
    Trevligt att det är fler än jag, Hans och några till som har passerat de fyrtio kommer hit.
    Det visar att Internet och SEO är en angelägenhet för alla.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)