Resultat 1 till 9 av 9

Marknadföring av Hotell

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  2. #2
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Jag har inte hotell personligen men har bedrivit adwordskampanjer i branschen. Det finns ett adwords-träsk och det är om du siktar på konferensmarknaden. Det kan finnas 2-3 sidor mer med sponsrade länkar så det är en tuff marknad att köra adwords i. Men lyckas man komma högt upp i adwordslistan blir det bra konvertering. Hotell är också en bransch med många bokningsidor. En utvärdering av dessa kan ju vara ett steg. Sedan kanske du har några bra kataloger du kan lägga länkar i.

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Eftersom upplevelseindustrin växer starkt i Åre så är extremsportare en målgrupp som kanske (jag vet inte riktigt) som inte är så bearbetad. Åre har ju väldigt bra downhill så cykelsidor och liknande. velo.se och utsidan.se kanske?

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Kolla in den nya möjligheten att placera banners och adwords-annonser på utvalda webbplatser i Google AdWords. Då kan du placera en banner på utvalda sajter för att driva trafik och visa upp ditt varumärke.

    Sedan känner jag väl till att det är tufft i Åre. Om man googlar på Åre kommer inte Åre kommun först utan Skistar. Tror att det är enda kommunen som inte kommer först i Google på sitt kommunnamn (har dock inte provat alla)...

    Sedan tror jag att det finns fler målgrupper under sommar/höst. Bärplockare? Hur har ni det med blåbär och hjortron där uppe? Kollade lite på ord som hjortron, plocka bär mm. Ingen större konkurrens i Google.

    Barnfamiljer och vandring är en annan. Jag var i Sälen i somras och vandrade med familjen. Vi hyrde en hund en dag. En Alaska Huskey från ett bolag som på vintern kör hundspann och på sommaren/hösten hyr ut hundar över dagen. Den dagen vär det lätt att få med barnen! Vandringspaket med hotell/hund/matpaket kanske? Det finns få extremsportare men många barnfamiljer...
    Senast redigerat av Anders T den 2008-09-07 klockan 18:51.

  8. #8
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Hej Tina,

    eftersom jag arbetar på en hotellbokningssida och dessutom är en hängiven skidåkare med återkommande besök i Åre så passar jag på att ge min syn på saken.

    Allt fler hotell börjar att använda Adwords för att konkurrera med såna som mig. Skulle tippa på att det kan ge en hel del leads. De flesta hotellen har dock inte kommit så lång när det gäller detta så det finns en del att hämta om man blir duktig.

    När det gäller Åre så är ju konkurrensen på Adwords inte direkt mördande, så det kan nog vara värt att testa ordentligt.

    Tror dock inte att du ska rikta dig mot äventyrs/extrem sportare då de har kroniskt dåligt med pengar samt har mycket kompisar och liknande som de ofta bor hos. Dessutom vill de ofta bo nära "where the actions is" dvs centralt. Mne kolla också på freeride.nu om du letar den publiken.

    Med tanke på fastighetspriserna i centrala Åre så kanske du inte har köpt ett hotell där? Kanske mer åt fjällsätra typen av boende?

    Det är nog gasnka avgörande för hur du ska satsa. Men familjer är ett säkrt kort om du har rummen för det. Eller större sällskap / skolklasser / föreningar etc som hyr buss och kan fixa egen transfer till backen / cyklingen / vandringen. Pensionärer är också en underskattad grupp som börjar få pengar och använder internet i större grad.

    Online kanaler kan vara svåra att jobba med eftersom ni är så säsogsbetonade och att ni säkert inte vill ge bort provision under högsäsong. Dessutom har online kanaler lite utbud i fjällvärlden vilket gör att de inte satsar på att synas så mycket med marknadsföring för det. Kan ju dock vara en möjlighet för dig..

    hoppas du fick lite nytta av detta iallafall.

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köper länkar inom resor, hotell etc
    Av Boivin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 11:49
  2. Sökr länkar inom Hälsa, spa, hotell m.m.
    Av Daniel_K i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 17:07
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 18:31
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 21:42
  5. Php hotell tips
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 14:15