Resultat 1 till 14 av 14

Hello Optimizers!

  1. #1
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Fredrik var namnet. Jobbar med marknadsföring, SEO och usability på min egen hotellbokningssite med 5 anställda. Är just nu köpare av SEO tjänster men hoppas att detta forum ska hjälpa mig att lösa den delen själv eller åtminstone bli en bättre köpare av SEO.

    Främsta expertområde är Google Adwords och andra sponsrade länkar där jag har skapliga kunskaper.

    Tack för att ni delar med er av all kunskap. Jag ska försöka göra detsamma inom mina områden!

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Välkommen, resebranschen är intressant!
    Lite som poker/gambling (ur konkurrenssynpunkt).
    Adwords och andra program är ett område som jag är mycket intresserad av, har du erfarenheter av andra länder än Sverige?

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Välkommen!
    Har du en riktig tjänst inom resebranchen alltså, och inte bara en MFA-sida?

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Välkommen!

    Du har redan tillfört kanoninformation om AdWords.

    Ska själv börja testa matris-systemet tänkte jag

    /Patrik

  5. #5
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av Boivin
    Fredrik var namnet. Jobbar med marknadsföring, SEO och usability på min egen hotellbokningssite med 5 anställda. Är just nu köpare av SEO tjänster men hoppas att detta forum ska hjälpa mig att lösa den delen själv eller åtminstone bli en bättre köpare av SEO.

    Främsta expertområde är Google Adwords och andra sponsrade länkar där jag har skapliga kunskaper.

    Tack för att ni delar med er av all kunskap. Jag ska försöka göra detsamma inom mina områden!
    Välkommen Fredrik! Ja här finns en hel del information som kan förbättra dina sökresultat.

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Välkommen!
    Har du en riktig tjänst inom resebranchen alltså, och inte bara en MFA-sida?
    Hej Stefan,

    om jag ska vara ärlig vet jag inte vad en MFA sida är ens! En riktig tjänst hoppas jag verkligen att det är.

    //fredrik

  8. #8
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    MFA är om du har en sida om hotellbokning, som länkar till en sida som erbjuder hotellbokning, och ditt syfte är att få betalt för den trafiken.

    Made For Advertising eller Made For AdSense

  9. #9
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    MFA är om du har en sida om hotellbokning, som länkar till en sida som erbjuder hotellbokning, och ditt syfte är att få betalt för den trafiken.

    Made For Advertising eller Made For AdSense
    Nja, nu måste jag få påpeka att du är lite väl generell i din tolkning. De allra flesta hotellbokningssidor skulle ju falla under kategorin MFA om din tolkning skulle stämma. Alla bokningssidor som inte direkt ägs av ett hotell (vars huvudsakliga inkomst kommer från att hyra ut sina egna rum) skulle ju i så fall vara MFA.

    MFA avser vanligen siter som innehåller ganska knapphändig information om ett ämne och vars egentliga syfte är att få besökarna att klicka på annonser.

  10. #10
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Nja, jag tycker nog att om man erbjuder besökaren möjlighet att boka hotellet, så erbjuder man en tjänst. Erbjuder man dock bara en affiliate-länk till hotellet, så är det MFA.

    Självklart kan man anta att den sidan som erbjuder bokning har någon form av avtal med någon, och tjänar pengar på det.

  11. #11
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    ja, här lär man sig grejer direkt. Någon MFA är vi ej. Vi gör egna avtal med hotellen och har ett eget bokningssystem och tar han om kunden hela vägen från bokning till ankomst. Så det är en riktig tjänst!

  12. #12
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej och välkommen Boivin!

    Med 8 inlägg och 60 poäng i rykte visar det att du tillför bra till forumet. Dina inlägg i tråden om AdWords är helt suveräna. Fortsätt gärna i samma takt och om du själv har frågor hoppas jag att många här hjälper dig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  13. #13
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Välkommen! Får instämmer med Jim, gillade dina inlägg om adwords. Detta är en av de absolut bästa forumen (som jag är medlem i) och jag tror absolut att du kommer att gilla det här.

    H/ Anders

  14. #14
    joshas avatar
    josha josha är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jun 2020
    Inlägg
    4
    Google Ads is an online advertising platform developed by Google, where advertisers pay to display brief advertisements, service offerings, product listings, video content, and generate mobile application installs within the Google ad network to web users. https://chrome.google.com/webstore/d...nkoigimbgamfbf https://chrome.google.com/webstore/d...gceackmkjngoce

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)