Resultat 1 till 7 av 7

Sammansatta ord

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har problem med ett nyckelord, lika bra jag nämner det också, ordet är rippel. 95% av medlemmarna här vet säkert inte vad rippel är, och det spelar ingen roll.

    Problemet är att det finns strömrippel, och spänningsrippel. Vi har en undersida som handlar om både strömrippel och spänningsrippel. Där rankar vi mycket bra vid sökning på strömrippel eller spänningsrippel. Dock inte vid sökning på rippel. Däremot har vi en FAQ som handlar om rippel, som rankar högt på den sökningen.

    Ingen sida har någon extern inlänk, utan det är helt förlitat på internlänkning. Vad kan jag göra för att få sökmotorerna att fatta att min sida om spännings- och strömrippel handlar om rippel, helst utan att särskriva orden.

    På vanliga ord verkar det som att sökmotorerna fattar själva, men jag antar att strömrippel inte är det vanligaste ordet på nätet.

  2. #2
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Ett väldigt intressant ämne du går in på. Enligt min mening kommer Google alltid att vara bäst lämpat för det engelska språket. (Språk som särskriver)

    Ta till exempel "news article" och jämför med "nyhetsartikel".

    Svenska sökningar blir mer specifika än sökningar på språk som särskriver.

    Utvecklingen går framåt med detta men det dröjer nog innan ord som "strömrippel" och "spänningsrippel" blir förknippade med ordet "rippel".

    På grund av detta blir det lättare att ranka på specifika ord:
    Sökning efter strömrippel: 546 träffar
    Sökning efter rippel: 219 000 träffar
    Senast redigerat av Joakim den 2008-09-17 klockan 09:59.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag gjorde ett försök nu (kommer att följa upp resultat om ca 1 mån) genom att ändra länktexten från Jämförelse mellan linjär batteriladdare och CTEKs batteriladdare avseende ström- och spänningsrippel. till Jämförelse mellan linjär batteriladdare och CTEKs batteriladdare avseende rippel (ström- och spänningsrippel).

    Ska bli spännande att se vad det får för resultat

  4. #4
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Jag gjorde ett försök nu (kommer att följa upp resultat om ca 1 mån) genom att ändra länktexten från Jämförelse mellan linjär batteriladdare och CTEKs batteriladdare avseende ström- och spänningsrippel. till Jämförelse mellan linjär batteriladdare och CTEKs batteriladdare avseende rippel (ström- och spänningsrippel).

    Ska bli spännande att se vad det får för resultat
    Hur ser titeln ut? Försök att få med rippel tidigt i titeln för sidan.

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    "Rippel förklarat" är titeln.

  6. #6
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    "Rippel förklarat" är titeln.
    Ja då blir det intressant å se vad internlänkningen kan ge.

  7. #7
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Du skriver att du mest har intern länkning. Troligen har du ingen intern länk som heter rippel enbart utan med dess olika varianter som du beskriver ovan.

    Sånt kan påverka och inverka. Rippel är ett viktigt ord för dig, men det är svårt för google att känna till det, då detta ordet inte ensamt finns skrivet om på hemsidan. (Länkat till.)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sammansatta ord i titeln.
    Av David i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 08:35