Resultat 1 till 7 av 7

Google vägrar att indexera

  1. #1
    Rpms avatar
    Rpm Rpm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    4
    Börjar med klassiska "jag vet inte om detta är rätt avdelning, mod får flytta tråden annars".

    Jag köpta adressen rpm.nu spontant när jag letade efter ett namn till sidan, efter att jag hitta den, googlade jag på "ordet" det för skojs skull och fann att det har funnits en sida i samma bransch för ett par år sedan - där emellan så var sidan parkerad antar jag för att tjäna pengar på typins eller liknande.

    I Webmaster tools kan jag se att innehållet google ser är det som var då sidan låg parkerad med massor av o relevanta ord. Google går in på sidan lite då och då och läser av den - dock indexeras inte sidan, varför?

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Hur länge har du haft sidan?

    IOM att sidan varit parkerad så kan Google vara lite misstänksamma mot den i början.

    Hur ofta skriver du och uppdaterar material på sidan? Ju oftare och mer aktiv du är, ju snabbare kommer Google att få förstroende för dig.

    Om du du kan ju efter ett tag via Google Webmaster Tools be om att bli indexerad igen och skriva att du har tagit över sidan och driver en seriös sajt.

    När man tittar på sidan så känns det som att det finns fler annonser än det finns bilar på sidan.

    Ta bort annonserna och fortsätt lägga in bilar. När du har besök av Google och är indexerad med mycket innehåll så kan du slå på annonserna igen.

    Jag ser inte heller någon Sitemap på sidan. Genom att lägga in en sådan snabbare du på Googles genomsökning av sidan.

    Snygg design får jag säga avslutningsvis.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    Rpms avatar
    Rpm Rpm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Hur länge har du haft sidan?

    IOM att sidan varit parkerad så kan Google vara lite misstänksamma mot den i början.

    Hur ofta skriver du och uppdaterar material på sidan? Ju oftare och mer aktiv du är, ju snabbare kommer Google att få förstroende för dig.

    Om du du kan ju efter ett tag via Google Webmaster Tools be om att bli indexerad igen och skriva att du har tagit över sidan och driver en seriös sajt.

    När man tittar på sidan så känns det som att det finns fler annonser än det finns bilar på sidan.

    Ta bort annonserna och fortsätt lägga in bilar. När du har besök av Google och är indexerad med mycket innehåll så kan du slå på annonserna igen.

    Jag ser inte heller någon Sitemap på sidan. Genom att lägga in en sådan snabbare du på Googles genomsökning av sidan.

    Snygg design får jag säga avslutningsvis.
    Sidan det handlar om är rpm.nu och inte streetcarwallpapers.
    RPM är i princip bara text och den uppdateras dagligen med 1-3 nyheter.
    Senast redigerat av Rpm den 2008-09-19 klockan 08:28.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Jag har tittat på just den och det är den som mina kommentarer gäller. Du kan ta bort länken eftersom den inte är OK enligt reglerna.

    Om sidan uppdateras med 1-3 inlägg om dagen så har du haft sidan ganska kort tid. Jag hittar inte speciellt många bilar på sidan.

    Jag tror sidan har potential så misströsta inte utan fortsätt att jobba med att lägga till innehåll. Det vinner du på i längden!
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    Rpms avatar
    Rpm Rpm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Om sidan uppdateras med 1-3 inlägg om dagen så har du haft sidan ganska kort tid. Jag hittar inte speciellt många bilar på sidan.

    Jag tror sidan har potential så misströsta inte utan fortsätt att jobba med att lägga till innehåll. Det vinner du på i längden!
    Det är inte så många bilar på sidan för att den blev hackad i morse Annars låg det väl uppe ett 70-tal inlägg.

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det kan ju förklara saken
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  7. #7
    fishkings avatar
    fishking fishking är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    18
    Det har hänt mig en gång att jag har köpt en domän som hade använts innan. Google hade svartlistat domänen och jag jobbade och skaffade massa backlinks och bra innehåll men inget hjälpte. I Google webmaster kan man be om att bli "reviewed" igen för att komma med. Det gjorde jag och hörde ingenting på ett par månader och sen sålde jag siten.

    Ett råd kan vara att kolla med Waybackmachine innan man köper en domän om den har använts innan och hur den har använts.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  5. Google segt på att indexera
    Av dr phil i forum Google
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 19:24