Resultat 1 till 5 av 5

iPhonesida säljes

  1. #1
    Kristoffer Lidmans avatar
    Kristoffer Lidman Kristoffer Lidman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    10
    Jag måste lära mig att bygga sidor jag orkar uppdatera när dom är klara...

    Tänkte sälja sidan iPhonePro.se, pga att jag aldrig har tid att uppdatera den, och det känns lite dumt att den ska ligga där och dö ut. Det känns dock jäkligt tråkigt att sälja den...

    Sidan är alltså en "nyhetsblogg" med lite extrafunktioner, så som en sida som listar "Apps" som besökaren kan kommentera och betygsätta, dom senaste programen visas via RSS från Appstore osv osv.

    Designen är självklart utvecklad speciellt till denna sida, alltså inget man laddar hem. Den drivs helt och hållet av Wordpress, och är därmed enkel att uppdatera.

    Sidan startades i juni 2008, och snittar ca 50-100 unika besökare per dag, pga att ingen marknadsföring alls har gjorts. Alltså inga länkkataloger eller någonting. Sidan har PR4.

    Sidan är dock är en grymt bra grund att börja på för dig som vill driva en riktigt grym sida om iPhone. Med Wordpress i bakgrunden så älskar Google sidorna, och denna snygga och unika design gör att även besökarna uppskattar den.

    I köpet ingår självklart domänen och allt tillhörande, serverplats får ni fixa själva. Ni hittar sidan på iphonepro.se

    Startbud: 5000:-

    Priset är exkl moms. Köparen betalar eventuella överlåtelsekostnader.
    Jag reserverar mig rätten att välja rätt köpare, eller inte sälja alls om buden blir för låga. Betalning via faktura (innehar F-skatt). Bud anges i tråden eller via PM.

    Så, det var nog allt. Fråga gärna ifall jag har glömt något. Det går bra att fråga via PM.

    [Redigerat lite stavfel..]
    Senast redigerat av Kristoffer Lidman den 2008-09-27 klockan 21:55.

  2. #2
    Kristoffer Lidmans avatar
    Kristoffer Lidman Kristoffer Lidman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    10
    Startbud på 5000 :- inkommet. Tänkte låta budgivningen pågå över helgen.

    En grej som jag glömde nämna i första inlägget, jag kommer självklart att hjälpa köparen med att köra igång sidan på ny server osv.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Hur ser inkomsterna för sidan ut idag? Finns det någon form av annonser, försäljning etc?

    Hur ser besökstrenden ut sedan starten? Ligger den lika över perioden eller har den sjunkit? M a o, hur ser besökstrenden ut

    /Patrik

  4. #4
    Kristoffer Lidmans avatar
    Kristoffer Lidman Kristoffer Lidman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    10
    Jag var helt säker på att jag hade nämnt något om inkomster, men icket.

    Sidan har aldrig haft några former av annonser, så inkomsterna är 0. Hade tänkt bygga upp mer trafik till sidan innan jag drog dit några annonser, men jag kom aldrig så långt...

    Besökstrenden är stadigt på mellan 50-100 unika per dag, och har inte visat några tecken på att sjunka, även om det går 2 veckor utan uppdateringar.

    Man ser dock en ganska rejäl skillnad dom dagar man postar något nytt, då ökar besökarantalet rejält, tack var RSS prenumeranter, träffar via sökmotor och en del besökare via aapl.se/iphone, där sidan ligger med.

    Mer detaljerad statistik går även ordna för den som är intresserad.

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vad för typ av statistikprogram använder du?

    Om Google Analytics så skulle jag vilja ha en detaljerad rapport från start --> dagens datum, vad gäller:

    - En full rapport om bästa trafikällor
    - En full rapport om bästa sökorden
    - En full rapport om bästa landningssidan

    /Patrik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. biokoll.se säljes
    Av dotvoid i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 11:27
  2. Seo domän säljes
    Av nicklas i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 10:45
  3. Domän/länkkatalog säljes eller bytes
    Av KnasB i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 10:46
  4. hdforum.se säljes
    Av Cowb0y i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 20:34
  5. domän singlar.se säljes
    Av jake i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 10:38