Resultat 1 till 9 av 9

Bok - Get on the top on Google

  1. #1
    thoralfs avatar
    thoralf thoralf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Hej!
    Jag har läst boken "Get to the top on Google" av David Viney (finns att köpa på Adlibris) och undrar vad ni andra tycker om den? Själv blev jag ganska förvånad över att han ägnar många sidor åt länkkataloger (framför allt sådana som kräver betalning) när det inte alls är klart att en listning där ökar en sajts rankning hos Google. Eller har jag fått någonting om bakfoten. Tacksam för feedback!
    Senast redigerat av thoralf den 2008-09-26 klockan 09:52. Anledning: Stavfel

  2. #2
    wonks avatar
    wonk wonk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    29
    Jag har sett att företag som har flera domännamn varav ett är listat hos exvis eniro/hitta ger domänen som är listad högre i serpen.

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Tina, det finns ju "seriösa seo-företag" i Sverige som köper länkplats på allehanda webbplatser. De är inte alls direkt undangömda utan brukar se dem lite titt som tätt. Ok, det är länkar i korta texter "a la AdSense" och det skriker "annons" om dem ... Vissa av de siterna har direkt fått PR sänkt och även rankingen i SERP:en har dykt ...

    Tyvärr har jag inte läst boken, men att komma "on top of Google" är ju inte svårt. Har man lite resurser, kan engagera ett gäng medarbetare, så tar du dig upp i topp (första sides placeringar) på en vecka, oavsett nisch.

    /Patrik

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Länkkultur? Vilkens "svensk länkkultur" menar du? Idag är vi ju själva att bestämma vad som anses vara OK, med några luddiga direktiv om "the best way", från Amerikanskt perspektiv sätt ... direktiv som gör att man kan tolka precis så det passar ens egna behov och syften, för det är ju så det görs idag, inom seo-branschen. Vad tycker VI i detta företag, community, grupp, polare, vara etiskt korrekt ... DET är vad som kommer att implementeras, och inget annat.

    Så fort man börjar skapa "onaturlig länktillväxt", oavsett vem som gör det, ställs hela ekosystemet (internet) i gungning. Jämvikten i ekosystemet har direkt satts ur spel och hur går man tillväga för att åtgärda problemet, att få det tillbaka i balans?

    Köra med samma typ av metoder, system, är ett sätt att skapa jämvikt ... tills någon börjar manipulera med ekosystemet igen ...

    Snacka om moment 22 ... och så kommer det att vara så länge det finns pengar att tjäna på denna typ av verksamhet.

    Det sägs ju att i Krig, Kärlek och Affärer finns det bara en regel. Den som säger att det finns inga regler

    /Patrik

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    thoralfs avatar
    thoralf thoralf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Hej Tina!
    Antar att du med din omättliga nyfikenhet redan har kastat dig över boken. Vad tycker du om den? Gav det något nytt? Något ämne där författaren var helt fel ute?

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22