Resultat 1 till 6 av 6

Omvandlingsfrekvens på 4 kr - Analytics

  1. #1
    manne_vxus avatar
    manne_vxu manne_vxu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    23
    En underlig sak är att i min "Översikt över e-handel" i analytics får jag in omvandlingar mellan 2 och 4 kronor lite då och då. Källan för omvandlingarna är bla Google (organic) och eniro (referall).
    Är det nån som vet varför man får det?

    Och det finns alltså inga beställningar i min webbutik på dom beloppen.

  2. #2
    Jacobs avatar
    Jacob Jacob är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Öland
    Inlägg
    31
    Låter som att Analytics-scriptet inte ligger inlagt korrekt för just mätningen av belopp. Eftersom du inte har något för dom beloppen så måste det betyda att någonstans på siten så går det att en "konverteringssida" som rapporterar dessa belopp.

    Väldigt svårt att säga vad det är om man inte kan kolla på siten.

  3. #3
    manne_vxus avatar
    manne_vxu manne_vxu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av Jacob
    Låter som att Analytics-scriptet inte ligger inlagt korrekt för just mätningen av belopp. Eftersom du inte har något för dom beloppen så måste det betyda att någonstans på siten så går det att en "konverteringssida" som rapporterar dessa belopp.

    Väldigt svårt att säga vad det är om man inte kan kolla på siten.
    Du får gärna ta dig en titt i butiken.
    ljudupplevelser.se

    Jag skummade igenom mina inställningar i analytics igår men såg inga direkta fel.

  4. #4
    Jacobs avatar
    Jacob Jacob är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Öland
    Inlägg
    31
    På denna sida hxxp://www.ljudupplevelser.se/ShowCartDetails.aspx?all=true så ligger ditt analyticsscript inlagt 2 ggr på samma sida. Både den gamla varianten av Analytics och den nya. Inte för att det är så troligt att det är p.g.a. detta som du får de konstiga siffrorna.

    De sidor som man främst ska kolla på är de som ligger bakom din inloggning vid kassan. Om du vill så kan du maila mig källkodsfilen (sudda ut ev. lösenord som finns sparade bara ) för de olika stegen i kassan, till jacob.rastad[a]gmail.com

  5. #5
    manne_vxus avatar
    manne_vxu manne_vxu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av Jacob
    På denna sida hxxp://www.ljudupplevelser.se/ShowCartDetails.aspx?all=true så ligger ditt analyticsscript inlagt 2 ggr på samma sida. Både den gamla varianten av Analytics och den nya. Inte för att det är så troligt att det är p.g.a. detta som du får de konstiga siffrorna.

    De sidor som man främst ska kolla på är de som ligger bakom din inloggning vid kassan. Om du vill så kan du maila mig källkodsfilen (sudda ut ev. lösenord som finns sparade bara ) för de olika stegen i kassan, till jacob.rastad[a]gmail.com

    Jag tror jag har hittat problemet nu. Jag hade lagt scriptet i headtaggen istället för body. Nu reggar den inga beställningar om det inte är en riktigt så det verkar vara rooten till felet.

  6. #6
    Jacobs avatar
    Jacob Jacob är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Öland
    Inlägg
    31
    Bra att de löste sig

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 11:27
  2. Google Analytics - statistik fördröjd med en dag
    Av seattlegrunge i forum Google
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 06:46
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 06:50
  4. wordpress och google analytics
    Av Sonlard i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 19:08
  5. Google Analytics och inlänkar
    Av seattlegrunge i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 20:00