Resultat 1 till 3 av 3

Dmoz=spam

  1. #1
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Jag registrerade mig på dmoz public forum "The Resource Zone" och det glädjer mig att gmail väljer att lägga kontouppgifterna ifrån "The resource Zone" direkt i skräpkorgen, man behöver inte ens markera det som spam.

    Det är bra att Google börjar ta DMOZ som skräp!

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Alltså ... det är väl inte "spam per default" för att de hamnar i spamfiltret. Det är MÅNGA seriösa, korrekta mail, som fastnar där. Allt beror på uppbyggnaden av semantiken, vilka ord som används, finns det länkar ... och hur många länkar finns det i mailet.

    Kom ihåg. det handlar om "automatisk igenkänning", vilket INTE alls är 100% säkert. Många företag, stora företag, förlorar stora pengar på att mycket mail fastnar i deras spam-filter och deras användare är dåligt utbildade på att kika av deras "quarantined mails".

    /Patrik

  3. #3
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Jo vem har inte haft problem med att fel saker fastnar i filter, det som är positivt med gmail är ju att användaren åtminstone kan hitta sådant som råkat hamna fel, på många företag får aldrig användaren överhuvudtaget reda på att något fastnat på vägen.

    Men för en gång skull så tyckte jag att det passade in i skräp-mappen eftersom dmoz bara har massa döda länkar osv i sina respektive kategorier och inte bryr sig om det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)