Resultat 1 till 1 av 1

SEO Wordpress

  1. #1
    fishkings avatar
    fishking fishking är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    18
    Hej,

    Vet inte riktigt om detta är rätt kategori, men jag provar här. Jag har en wordpress sajt som är lite över 1 år gammal. Rankar ganska bra på många olika termer. Nu jobbar jag på att ranka en undersida som inte är 100% relevant till resten av sajten.

    Min största konkurent har gjort exakt samma sak och han rankar 1a på den söktermen med en "undersida". Jag har spionerat lite och sett att min konkurent har endast haft en 10-15 backlinks till den sidan och jag har skaffat nästan alla som han har + många fler. Jag rankar 4-5a på samma fras och jag har mer och bättre innehåll.

    Nu till skillnaden. Det som skiljer våra sidor åt är att min undersida är länkad som vanligt i wordpress temat. Hans sida är omgjort på något sätt. Han har tagit bort sidebars och footer. Sen har headern fått söktermen på just den sidan. Nästan som han har startat en helt ny "underblogg" för just den söktermen. Alltså den har ingen koppling till hans huvudsida. Medans min får juice från min PR4 huvudsida.

    Förlåt om det blir lite rörigt här men jag undrar först, hur har han gjort detta? Skulle tro han har ändrat på page.php på något vis så att den blir helt "stand alone". Fråga 2, är det någon fördel med detta? Det verkar ju tydligen så eftersom han sopar mattan med alla andra och rankar 1a på en ganska tuff term medans han inte har så många backlinks (enligt yahoo iaf). Kan det vara så att eftersom den sidan är helt själv så tycker google den är mer relevant?

    Kan även nämna att min sida har PR3 och hans är 0. Antar att inte PR påverkar så mycket längre.
    Senast redigerat av fishking den 2008-09-30 klockan 12:12.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Menyer i Wordpress
    Av MattiasN i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 12:03
  2. Wordpress och duplicate content
    Av daniel_ i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 14:46
  3. WordPress och IIS6
    Av Patrik Berggren i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 19:46
  4. Wordpress och SEO
    Av Mastermind i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:25
  5. Wordpress filerna icke skrivbara
    Av ThomasA i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 11:29