Resultat 1 till 12 av 12

Startat nytt forum om domäner

  1. #1
    juvefarmers avatar
    juvefarmer juvefarmer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    9
    Jag har varit med och startat ett nytt forum för oss i Sverige som sysslar med domäner. Vi har börjat marknadsföra oss på google adwords.

    Vad tycker ni om detta behövs denna typ av forum?

    Vi funderar redan på att ta bort startsidan så att man kommer direkt in i forumet? Vad tycker ni är bäst?

    Domänen är väl ganska bra.

  2. #2
    Henkehs avatar
    Henkeh Henkeh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    St. Julians, Malta
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av juvefarmer
    Jag har varit med och startat ett nytt forum för oss i Sverige som sysslar med domäner. Vi har börjat marknadsföra oss på google adwords.

    Vad tycker ni om detta behövs denna typ av forum?
    Ni har startat forumet för att ni ansåg att det behövdes, eller? Personligen tror jag att det kanske finns potential om ni sköter det rätt, det finns ju utländska varianter, men inget svenskt vad jag vet.

    Citat Ursprungligen postat av juvefarmer
    Vi funderar redan på att ta bort startsidan så att man kommer direkt in i forumet? Vad tycker ni är bäst?
    Vad för typ av startsida? Är det en sida där det står typ "enter" så ska du ta bort den omedelbart. Om det är en sida som är gjort för att vara ett forum är det väl klart att man ska komma in i forumet när man skriver adressen, jag förstår inte riktigt vad du menar.

    Citat Ursprungligen postat av juvefarmer
    Domänen är väl ganska bra.
    Ok, skönt att höra.

    Du får gärna utveckla ditt inlägg så man kan hjälpa dig mer.
    Senast redigerat av Henkeh den 2008-09-30 klockan 17:10.

  3. #3
    juvefarmers avatar
    juvefarmer juvefarmer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    9
    Tack för dina synpunkter.

    Jag får inte skriva url till sidan här.

    Men enkelt förklarat så har vi en start sida med värdering av domäner och sånt. Vi var 4 st som drog igång detta. Jag och en till har hand om forumet och de andra 2 har hand om värderingen.

    Jag tror också att vi tjänar på att folk kommer direkt in i forumet. Det är nog bättre att värderings biten ligger utanför.

  4. #4
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Marknaden är rätt liten i Sverige och det är inte så många intressenter som vill köpa bättre namn. De största forumet i UK om domäner har väldigt begränsad trafik. Vet inte riktigt vad du vill uppnå, vad är ditt mål med sidan?

    Tror inte att så många orkar anmäla sig till ett specialforum om detta, åtminstone inte innan det är mkt trafik och poster där. Så se till å jobba upp många trådar i början och var aktiva så är det en god start.

  5. #5
    juvefarmers avatar
    juvefarmer juvefarmer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    9
    Hej

    Ja det är möjligt att det är en liten målgrupp. Men vi tror att den kommer att växa.

    Adress bortredigerad enligt regel 1

    Vi ska göra om den så att man kommer direkt in i forumet istället. Vi kommer även att skaffa en ny template till forumet så att det ser lite roligare ut.
    Senast redigerat av Magnus den 2008-10-01 klockan 11:16.

  6. #6
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag upplever att det finns anledning om att påminna om Regel 1:

    För ni som vill ha hjälp med att lära er om SEO (och andra för den delen) så när ni ställer frågor kan ni inte inkludera er webbplats i frågan. Ni får beskriva i ord vad ni vill fråga och använda exempel. Denna regel finns till för att detta forum har inte som syfte att ge gratis SEO till folk och andra ska kunna följa genom att läsa tråden och inte genom länkar till sidor som ändrar sig. Om du däremot vill ha ett riktigt jobb gjort så tveka inte att skriva en tråd om detta i denna forumsektion.
    Förstår att man som nybörjare inte kan alla regler utantill men efter fler än 400 inlägg borde man åtminstone inte uppmana till regelbrott.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  7. #7
    juvefarmers avatar
    juvefarmer juvefarmer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    9
    Skicka PM till mig.

  8. #8
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Jag upplever att det finns anledning om att påminna om Regel 1:



    Förstår att man som nybörjare inte kan alla regler utantill men efter fler än 400 inlägg borde man åtminstone inte uppmana till regelbrott.
    Jag ser det inte som ett regelbrott mot regel 1 för han frågar ingenting om SEO. Länken kan väl ligga ute så att den är bruten.

    Det finns betydligt kraftigare övertramp än detta i forumet.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu är väl kanske argumentet att det finns värre övertramp inte så där bra.
    Vi får i princip dagligen redigera/radera inlägg som bryter mot reglerna på olika sätt.
    En hel del är av karaktären â€titta på min sidaâ€, vilket jag uppfattar att det här rör sig om också.

    Ang länkar i inlägg skall det i princip bara finnas en sort och det är de som är klickbara.
    Under förutsättning då att inlägget i sig ger ett värde.
    Brutna länkar är inget alternativ.

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ok. Magnus och Urban har helt rätt.

    Regel 1 är tillämpbar här. Trådstartaren ställer frågor om sajten, "Vad tycker ni är bäst?" osv. Är ute efter typ lite gratis konsultering för sin hemsida. Börjar vi acceptera sådant kommer forumet snart att dö.

    Alla länkar i forumet ska vara riktiga klickbara länkar. Inga barnsliga brutna länkar.

    Regeln som gäller angående länkar är regel 8:

    Bara relevanta länkar som ökar värde till tråden får postas. Och om dessa är länkar till egna sidor så ska även själva inlägget i sig själv medföra ett värde i tråden. Mer info.
    Jag vet inte vad trådstartarens första inlägg medför för värde förutom frågan om ett sådant forum behövs eller inte och om man ska ha en startsida eller inte för ett forum. Detta kan diskuteras i tråden.

    Vi har signaturer där vi länkar till och gör reklam för egna sidor.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    juvefarmers avatar
    juvefarmer juvefarmer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Vi har signaturer där vi länkar till och gör reklam för egna sidor.
    Kan du vara så snäll att förklara skillnaden för mig. Om jag har en signatur med reklam för min sida eller en direkt länk är det inte samma sak?

    Mvh
    Domänforum

  12. #12
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Signaturer kan du lägga till om du tillhör någon av de andra grupperna än "Lär mig SEO". I signaturen får man ha länk till två egna siter. Det finns dock nackdelar med att ha "Kan SEO rätt bra" eller "SEO-proffs" eftersom man får lite mer slack som "Lär mig".

    För att återgå till grundfrågan, startsida eller inte.
    Min åsikt är att man ska ha så kort till det viktigaste innehållet som möjligt. Om startsidan bara agerar landningssida som man genast klickar vidare från tycker jag inte att man ska ha den. Om det däremot finns en massa andra tjänster eller viktiga sidor förutom ett forum kan det vara motiverat. T ex om man också presenterar nyheter eller en relevant produkt.

    Om jag förstått rätt så är det i princip bara ett forum som vi pratar om här och då tycker jag definitivt man ska komma direkt till det. SEO-forum är ett bra exempel som dessutom når bra positioner på svåra sökord.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vilket forum ?
    Av Totte i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 17:49
  2. Optimera IPB Forum
    Av Mortfiles i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 06:19
  3. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:47
  4. Forum om forum
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:24
  5. SEO forum?
    Av j0han i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 22:44