Resultat 1 till 6 av 6

Hur påverkar en konjunktursvacka optimeringsbranschen

  1. #1
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Kom i alla fall fram till att den här sk lågkonjukturen lär hålla i ca 6 månader. En ganska kort tid och ingen evighet, om någon hör något som drabba SEO marknaden så posta de i denna tråd!

  2. #2
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Öhm, hur kom du fram till något som ingen annan expert kommit fram till?

    Lågkonjunkturen har knappt satt igång, de flesta experter menar att vi först 2010 kommer se en vändning i ekonomin (mot bättre tider). Men det är omöjligt att sia om, även för experter.

    Angående hur det kommer drabba SEO-branschen tror jag konsulter och företag som satsar på större företag sitter ganska lugnt. Företag som kör massproducerad SEO för mindre företag kommer förmodligen få det sämre.

    Men överlag blir jag så trött på allt snack om lågkonjunktur, jag drar in mer än förut trots allt snack. Medierna häller bensin på elden.

    Edit:förtydligande
    Senast redigerat av monkey business den 2008-10-03 klockan 11:15.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Nej, nog är det en lågkonjunktrur allt. Jag tror att vi kommer att se större företag som satsar mer på marknadsföring, för att hålla försäljningen uppe.
    Mindre företag drar ner på omkostnaderna, för att täcka upp för minskade intäkter.

    SEO och IM kommer att bli viktigt, eftersom det är ganska enkelt att mäta resultat. Jag tror vi kommer att se färre, men större, kunder. Eller, inte jag då, eftersom jag är utvecklare... Jag får det nog kärvare öht.

  4. #4
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Jo vad jag menar med a det kommer att vända efter tre månader är att de flesta branscher dra ner på personal och man räkna med ökad varsel fram till jul. (Trevlig julklapp föressten!!) Sedan tror man att det kommer att ordna upp sig i vissa branscher för då har den värsta krisen gått över. Däremot så kommer konjunkturen at vara instabil och fortsatt lite neråt ungefär fram till slu tet av 2009 början på 2010.

    vad det då beträffa sysselsättningen i vår bransch är ju som jag sa tidigare svårt att sia om, klart medier häller på bränsle på bålet men jag tror att mindre SEO aktörer som inte har någon övrig verksamhet eller en kunnig ledning får se sig om axeln helt enkelt.

    Kan dock inte säga i hur stor skala detta kommer att skada branschen.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  6. #6
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    I dåliga tider lär företag hitta "smarta" och billiga sätt att marknadsföra sig. Därför tror jag att internetmarknadsföring inte kommer drabbas så hårt. Men den enorma ökning vi sett inom området kanske kommer dämpas något.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 06:50
  2. Påverkar registrering till adsense min rank?
    Av trig338 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 19:49
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:47