Resultat 1 till 3 av 3

Funderingar kring långsiktig länkstrategi

  1. #1
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Just nu har Jag 3 st domäner varav 1 st är vilande med ett namn som delvis innehåller ordet "tvspel". På min huvudsajt säljer Jag bland annat tvspelstillbehör.
    Jag funderar att på den vilande sajten skriva eller anlita någon av studenterna här som vill skriva artiklar.
    Funderar då på att göra artiklar om historien bakom tvspel, nes, snes,n64 etc och försöka hitta något ämne som saknas på wikipedia för att sedan länka det vidare till artikeln.
    I dom artiklarna ska Jag sedan länka till min e-butik på till ex "reservdelen" går ofta sönder och den kan du köpa här.
    På sikt kanske man också kan byta länkar från den sidan så att Jag får fler länkar till min huvudsida.

    Är det rätt strategi?
    Eller är det bättre att lägga artiklarna på huvudsidan (e-butiken) och strunta i länkarna för att öka intresset där?

    Är som sagt en ren nybörjare, därav är Jag tacksam för tips och råd.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Tack för svaret.
    - Har precis anlitat en student för grovjobbet, får hoppas att det blir något av detta.
    Fungerar det bra, så är tanken att göra så med de olika kategorierna.
    Jag börjar i liten skala för att se vad det ger.
    I en fotoblogg hade jag en tävlig på ett presentkort på 500:- , de tävlade då om bästa bilden. Vid startdagen fick Jag rekordantal besökare med +100 st mer än normalt från bloggen och olika forum där bloggaren hade annonserat om tävlingen.
    Tyvärr kunde Jag inte spåra några affärer via analytic men (antar) träffade ändå rätt målgrupp. Är det värt dessa pengar för att nya besökare ska upptäcka sidan. Hur mycket är varje ny besökare värd om det är rätt målgrupp, även om de inte köper något då.
    Finns det några standardvärden på det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbyte kring Midsommar
    Av antepante i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 18:37