Resultat 1 till 8 av 8

Hej alla SEO-Fantaster!

  1. #1
    zzPGzzs avatar
    zzPGzz zzPGzz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    9
    Jag heter Patrik och anmälde mig till detta forumet i Januari och har tittat in då och då men inte passat på att hälsa på er ännu.

    Jag är 37 år, jobbar idag som IT-Konsult och har gjort detta i 13 år.
    Gör allt från användarproblem till serverinstallationer. På fritiden, när jag inte spenderar tid med fru och barn, blir det mycket pluggande och pulande med internet marknadsföring.

    Började titta på Google Adwords runt 2005 när jag hjälpte en kollega bygga en webshop med kortspel/TCG, men det var inte förrän det senaste året som jag har börjat gå in på Adwords/SEO spåret mer för mina egna intressen.

    Har fattat tycke för SEO biten och har mest pluggat engelsk litteratur än så länge men har planer att snart lusläsa detta forumet för att se vilka metoder och tjänster som kan används för svenska sidor.

    Skulle kunna tänka mig att sadla om till SEO konsult i framtiden om det är tillräckligt med efterfrågan av dessa tjänster.

    Ha de' gött!

    //Patrik
    Senast redigerat av zzPGzz den 2008-10-09 klockan 13:59.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Välkommen!
    Det ska bli spännande att se vad du har att tillföra.

    Personligen skulle jag nog INTE sadla om till SEO konsult, utan ha det som komplement till IT-konsultandet. Blir det så att SEO-uppdragen blir övervägande så är det väl bra.

  3. #3
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Hej

    jag hade inte heller valt att sadla om till SEO konsult, det känns lite som hypen håller på att lägga sig nu.

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej och välkommen Patrik! Jag jobbar ju som SEO-konsult och det går bra. Har dock egna webbprojekt som komplement.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    zzPGzzs avatar
    zzPGzz zzPGzz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    9
    Jo, tänkte köra SEO/Adwords som komplement men saken är att jag är rätt trött på IT köret för tillfället och SEO känns som den motivations kick jag behöver just nu.

    Jag är idag anställd som IT konsult men har tankar på att starta eget och istället ägna mer tid åt mindre antal kunder än att stressa runt som jag gör idag.

    Än så länge är det bara i planerings stadiet, har dock hört med ett par av mina existerande kunder och de är intresserade av dessa tjänster.

    //Patrik

  6. #6
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Hej Patrik och välkommen till forumet!
    Du ska helt enkelt gå på magkänslan, samla på dig tillräckligt mycket kunskaper så att du känner "att nu kan jag börja erbjuda kunder seo" och så kör du bara igång om hjärtat säger så, det är en stor marknad och kunderna finns.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    zzPGzzs avatar
    zzPGzz zzPGzz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    9
    Tack för alla visdomsord!

    Jo, jag har i alla dessa år varit bekväm och kört på i samma gamla spår så det är dags att våga sig på något nytt.

    Men självklart skall jag först lära mig och testa tillräckligt för att kunna ge en seriös service till kunderna.

    Känner på mig att detta forum kommer ge mig mycket kunskap.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 20:29
  2. hur använder vi bäst alla våra domäner?
    Av Webpal i forum Domänen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:23
  3. Korkat med adsense på alla sidor?
    Av robbanf i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 12:42
  4. Hejsan alla
    Av berraåsnobben i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 22:11
  5. Halla alla glada
    Av Fred i forum Introduktion
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 15:39